Vraag

Opname ondergewicht ivm eetprobleem

  • 15 June 2022
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, 

 

Ik maak me de laatste tijden zorgen over mijn eetprobleem.

Ik eet de laatste tijden ontzettend weinig tot helemaal niet.

Waardoor het komt geen idee,  mijn psycholoog zegt dat het misschien komt door spanning.

Ik zelf wil wel eten maar lukt gewoon niks en word snel misselijk en krijg buikpijn.

Nu willen ze afspraak maken bij huisarts voor controles en verdere behandelingen.

Ik ben zelf bang dat ik misschien word opgenomen omdat mijn BMI ontzettend laag is.

Mijn lengte is: 165 en ik weeg 38,9 dat betekent dat ik zwaar ondergewicht heb ik zit op 14,3 ongeveer en lager dan 18,5 is ondergewicht😐

Ik ben nu elke dag aan het kijken bij welk BMI je word opgenomen omdat dat mijn grootste angst is.

Heeft iemand hier ook last van of heeft iemand dit gehad die hier meer over weet en het mij kan uitleggen.

Wanneer de kans groot is dat je word opgenomen of misschien wel sonde - voeding nodig hebt?

Ik hoop dat iemand dit mij kan uitleggen want ik ben daar echt bang voor en wil daar meer zekerheid over hebben en duidelijkheid.

 

Groetjes!


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hai Hoihoihallo,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groeten,

Britta van de Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge

Hey! 

Ik ben zelf in opname geweest voor anorexia maar nu even naar jouw vraag. Je kan een vrijwillige opname doen, (wat dat ik heb gedaan) en dit kan je heel erg helpen! Sonde voeding is hier mogelijk op sommige afdelingen.

Een gedwongen opname is denk ik als het levensbedreigend wordt. Hier kan ook sonde voeding bijkomen moest dat nodig zijn.

 

Hoe gaat het nu met je? 

Groetjes 

Anoniem789

Reageer