Skip to main content
Vraag

opgeven? Ik weet het niet meer.

• December 4, 2025
  • 7 reacties
  • 136 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Okeeeee. Ik voel me dus weer k*t. Vanwege dus weer mijn grote droom (rechercheur worden) en dat ik niet weet wat ik moet. Mijn moeder heeft wiskunde boeken besteld voor mijn zus die zij waarschijnlijk toch niet gaat gebruiken. Ik zei tegen haar: "Misschien kunnen we het nog wel voor mij gebruiken." Mijn moeder. "Nee nee nee, je gaat nooit VWO niveau halen." (RUDE 😓) Misschien wel! Ik doe echt wel mijn best hoor! En ten tweede: ik keek vandaag ff op de site Kombijde.politie.nl en eisen en dingen zoals dat en dan blijk je een zwemdiploma te moeten hebben, en rijbewijs.  Ik heb geen zwemdiploma('s) Dat kon niet omdat ik niet tegen prikkels kan. Ik kon niet naar drukke zwemlessen met krijsende andere kinderen. Uiteindelijk vonden we zwemles met alleen een zwemjuf, ik en mijn moeder. Uiteindelijk zijn we daar mee gekapt doordat ik één zin verkeerd heb geïnterpreteerd van mijn zwemjuf. De vraag was: "vind je het goed als je moeder eens een kopje koffie of thee zou drinken?" Ik zei toen: "eh ja." Ik had dus niet begrepen dat ze dan er niet bij mocht zijn. Ik dacht ze gaat op dat bankje langs het zwembad zitten met thee. En toen kwam het nieuws officieel dat mijn moeder er niet meer bij mocht zijn. Toen zijn we gestopt ermee.
En rijbewijs, dat is nog een heel ander verhaal. Ik kan niet tegen verkeer. Ik kan niet alles tegelijk zien!! Fietsen moet ook met hulp van mijn ouders. Dus ja. Moet ik het opgeven om te doen wat ik wil? Nee eerder: hoe moet ik opgeven wat ik wil. Sorry, ik weet het even niet meer 

Liefs Yusa 

7 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@Yusa ,

Ach jeetje wat rot voor je 😞♥️ ik vind het wel een beetje lastig te reageren, maar je hoeft het echt niet op te geven hoor.  Kun je er met iemand over praten op school zodat ze samen met jou en je moeder kunnen praten? Want dit is natuurlijk enorm frustrerend. Wat naar  dat je veel last hebt van prikkels.. zou je  zwemles wel weer opnieuw willen  proberen? Misschien dat het nu beter gaat of wat je niet fijn/ spannend vind dat je dat van tevoren aangeeft dat er rekening mee gehouden kan worden.  En over je rijbewijs weet je misschien of er eventueel een andere mogelijkheid is of iets om het jezelf wat makkelijker te maken in het verkeer? Je hoeft echt niet gelijk op te geven hoor misschien zijn er andere mogelijkheden en dat hoop ik voor je! ♥️♥️ hopelijk heb je toch een beetje aan mijn reactie.🙂

Liefs ♥️

Eter
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • December 4, 2025

Jammer dat je, je zo voelt. 

Je hoeft heus niet op te geven, ik weet zeker dat er nog genoeg tijd is om je problemen te verhelpen. 

Het kan heel erg helpen om met een professioneel iemand te praten (voor die overlast van prikkels) , dat had ik ook gedaan en het hielp heel erg.

En opgeven hoeft echt niet, het lukt zeker wel!

Veel succes!

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 5, 2025

hi lieve ​@Yusa  

wat naar voor je zeg ik weet zeker dat je het gaat halen als je het echt wilt, en ik denk net zo als de anderen dat het misschien fijn zou zijn om met iemand te praten. ik denk echt dat het je gaat lukken.❤️

liefs vie

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 5, 2025

Ik ben het met de anderen eens!! Er zijn altijd mogelijkheden en manieren om deze dingen te bereiken. Niet ontmoedigd raken 🫂😘 

Liefs, Tover xxx

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • December 5, 2025

Ach jeetje... ik snap jou, ik word zelf snel ook overprikkeld. Als je politieman/vrouw wilt worden, moet je wel tegen wat meer prikkels kunnen. Dus, daar moet je wat meer aan gaan werken, om die prikkels te minderen.

Maar ik geloof in je! Je KUNT DIT JE KUNT DJT JE KUNT DJT JE KUNT DIT!!!!!!!!!!!

Dusss, vraag zwemles opnieuw aan, want je bent nu ouder en misschien hoeft je moeder er niet bij te zijn?

En ik vind het ook rot voor je met fietsen! Ik weet hier even niks op, maar je kunt prob. meer te fietsen, en zo leren!

Yusa, ik geloof in jou, zet em oo! <3

Groetjes Glory

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 5, 2025

Hey lieve ​@Yusa  je kunt ook denken aan andere vormen van dit soort werk. Bijvoorbeeld bedrijfs recherche of prive detective. Douane opsporing. Of security. Meldkamer official. Veiligheids medewerker. Enzovoort 😉 Bij dit soort werk zijn er zoveel verschillende functies en mogelijkheden dat jij echt zeker weten altijd wel ergens passend werk kunt vinden! Veel Liefs, Tover xxxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • December 6, 2025

Allemaal heel erg bedankt! Ik ga later waarschijnlijk nog uitgebreider reageren, ik heb nu niet zoveel tijd 😬 

Liefs Yusa 😘