Skip to main content

Hey ik ben een meisje,en ik vertel je alvast mijn Nederlands is niet zo goed. De laatste tijd voel ik me niet goed. Ik denk dan altijd: 'dit is het ik wil het hierbij eindigen of waarom besta ik nog etc.' Ik snijd me vaak want: dat houd me nog levend en het voelt goed als ik het doe. Het komt vaak door thuis situaties,school en andere dingen. Ik  eet de laaste tijd ook niet zoveel,ik heb er nooit zin in. Ik word er helemaal gek van! M'n ouders zeggen steeds:'dat ik niet goed genoeg ben of dat ze de slechtste kind ooit hebben gekregen'etc. Ik word gelukkig gewoon goed verzorgd thuis, maar zulke woorden ga je nooit uit je hoofd krijgen.Ik heb nog meer dingen te zeggen,maar ik heb nu geen tijd daarvoor. Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Heb ik ook, alles is gewoon naar, maar je moet het niet opgeven, anders wordt het nog naarder, wees blij met wat je nu kan bereiken, en ga jezelf niet in een put gooien...


 

 


Hoi,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes en sterkte,

 

Renske

De Kindertelefoon 


-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Hoi,

Ik snap waar je instaat. Ik heb het zelf niet meegemaakt maar mijn beste vriendin wel. Als eerste probeer iemand te vinden waarmee je kunt praten en waarmee jij je fijn voelt. Dit kan iedereen zijn.  De woorden van je ouders zijn natuurlijk niet fijn om te horen. Maar laat je er niet in meeslepen! probeer erboven te komen te staan. Zo kun je tegen jezelf zeggen: nee ik ben goed dit zijn mijn talenten (benoem je dan jouw talenten). Als je het lastig vindt om je talenten te vinden hou dan 2 weken lang elke avond in een schrift bij wat goed en slecht ging. Ikzelf heb ook geen goede band met mijn ouders en had depressie gevoelens. Hierbij ben ik naar een leerklacht gegaan en gevraagd of ze dit niet aan mijn ouders wilde zeggen omdat ik mij ervoor schaam. Hou vol! En onthoudt je bent perfecht


Reageer