Vraag

Opgesloten in de badkamer

  • 10 April 2019
  • 1 reactie
  • 153 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een meisje van 13 jaar,
Ongeveer 2 jaar geleden is er bij mij depressie gediagnosticeerd. Ik heb er nu al een tijd geen last meer van. Alleen heb ik vandaag weer zo een terug vallen momentje. Ik zit er echt doorheen. Ik zal het verhaal even vertellen. Vanochtend ging ik naar het station om naar school te gaan. Toen ik daar aan gekomen was kon ik mijn OV kaart niet vinden. Dus ik moest terug naar huis om hem te halen. Ondertussen gingen er al gedachtes rond ik mijn hoofd van : je bent dom enz. Toen ik thuis kwam werd ik heel boos op mijn moeder. Ik weet niet waarom. Ze vroeg of ze in m'n jas mocht kijken. En toen flipte ik. Dacht ze dat ik zo dom was dat ik niet eens in mijn eigen jas kon kijken. Nu heb ik me opgesloten in de badkamer met 2 kussens en een dekentje. Ik heb besloten niks meer te zeggen alles wat ik zeg is toch dom. Heeft iemand tips voor mij? Ik heb ze echt nodig!

1 reactie

Hi

Nadat het een tijdje goed met je ging, voelde je je net weer erg down. Het kan gebeuren dat je, ook nadat het even beter ging, je je weer wat slechter voelt. Heb je na je diagnose professionele hulp gehad?

Iets vergeten kan gebeuren, en een moment van erge boosheid komt weleens voor. Voel je je intussen al wat kalmer? Als je gekalmeerd bent, kan je nagaan wat je zo boos maakte. Misschien speelde er naast de situatie ook onderliggende stress of angst mee.

Heb je doorgaans een goede band met je moeder? Het zou kunnen helpen om hier met haar over te praten. Negatieve gedachten zijn niet fijn, en vaak helpt het om deze met iemand te delen.

Groetjes
Kenshin

Reageer