Opgemerkt door mentor...

  • 15 September 2020
  • 4 reacties
  • 221 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal... 

Dit klinkt misschien een beetje raar… maar ik zit de afgelopen tijd echt zo niet lekker in mijn vel… Maar ik durf er niet over te praten… Terwijl ik het wel zou willen op school, maar ik durf het niet. 

Soms hoop ik stiekem dat mijn mentor of een leraar het opvalt dat het niet goed met mij gaat. Soms hoop ik gewoon dat ze naar me toekomen en vragen of het goed met me gaat. Soms hoop ik dat ze me zelf op een gesprek vragen… 
 

Ik voel me zo onzichtbaar altijd.. en zo alleen…

 

Waarom valt het niemand op… Waarom ziet niemand mij… 


4 reacties

Wat goed dat je er over wilt praten. Dat gaat je echt enorm helpen!

 

Ik snap dat je het lastig vindt om over te praten. Ik snap ook dat je het liefst zou willen dat de mentor of andere leraar hier eens naar vraagt. Maar zij kunnen aan de buitenkant natuurlijk niet zien hoe jij je voelt. Dat, plus dat ze waarschijnlijk nog veel meer leerlingen hebben om op te letten. Het zal echt geen onwil zijn dat ze niet naar je toe komen. Zij zijn ook maar mensen, ze kunnen niet gedachtelezen.

Er zit dus waarschijnlijk niks anders op dan zelf om een gesprek te vragen. Het is misschien een grote stap, maar je zult straks enorm opgelucht zijn dat je het hebt gedaan. Het is een drempel waar je overheen moet, maar je weet zelf ook dat je daarna blij bent dat je het hebt gedaan. Je mentor zal het ook alleen maar fijn vinden als jij naar hem/haar toe gaat om te praten. Daar zijn ze immers voor. Hij/zij zal juist blij zijn dat jij het vertrouwen in hem hebt zodat hij/zij je kan helpen. Dus je bent ze totaal niet tot last!

 

Als je liever met iemand praat die jou niet persoonlijk kent, kun je altijd bellen of chatten met een medewerker van de Kindertelefoon of 113. Bij hen kan je ook je hart luchten en zij gaan jou natuurlijk ook helpen en samen met jou naar oplossingen zoeken. 

 

Succes!

 

Groetjess:kissing_heart:

Reputatie 3
Badge +1

Ik had daar ook last van en uiteindelijk ben ik weggelopen van huis en toen moeste ze me wel aandacht geven

Zolang je iets binnenhoudt, zullen anderen nooit weten wat je voelt of doormaakt. Mensen kunnen het niet 'ruiken' als het ware. Zeker docenten niet. Die moeten zelf al met genoeg rekening houden. Verwachten dat mensen het automatisch weten of merken is onrealistisch. Als je wilt dat je hulp en aandacht krijgt, moet je er zelf omvragen. Het blijft immers... Een persoonlijk probleem 

Badge +1

ik heb dit ook, ik zorg voor aandacht door woordgrapjes door de klas te roepen, mijn mentor heeft me voorin gezet zogenaamd omdat ik aan het praten was met een vriend van mij en toen had ik een kwartier lang een gesprek met haar over dingen, niet zo erg als jou maar komt in de buurt

 

groetjess

 

goedemorgenallemaal

Reageer