Opgelost of gewoon genegeerd?

  • 28 March 2020
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo,

Ik zou graag jullie mening willen horen over iets dat me al een tijdje bezighoud. Ik zat de voorbije maanden in een depressie (hij voelde heel erg maar ik weet niet of het echt erg was) maar sinds die quarantaine begonnen is voel ik mij terug een beetje beter. Nu ik denk er niet meer echt over na, over mijn gevoelens, en het enige dat ik doe op een dag is werken voor school. Ik vraag me dus af, gaat het echt beter met mij of ben ik mijn gevoelens gewoon aan het negeren?

Misschien denken jullie: dat maakt toch niet uit als je je beter voelt? Maar ik ben bang dat als ik het negeer dat het alleen maar erger wordt en dat het dan op een dag weer begint en dat het misschien nog erger is dan eerst.

Ik ben heel perfectionistisch, dus misschien wil ik daarom dat het opgelost geraakt, dat het weg is. Maar ik weet dus niet wat het beste is, of wat ik doe wel het beste is.

Ik wil geen antwoord, daarom dat ik dit bericht ook geen vraag heb genoemd. Ik wil gewoon jullie meningen, wat jullie zouden doen of gedaan hebben.

Alvast bedankt voor het lezen

Amey


2 reacties

Hee. Knap van jou dat je dit hierop zet. Ik snap jou situatie. Ik ken jou niet persoonlijk dus weet ik niet hoe jij over dingen denkt enzo. Maar mischien is het een idee om opschrijven elke dag hoe je je voelt en wat voor gedachte je hebt. En als je dat dan later terug leest kan je misschien zien van he ik voel me meer fijner en blijer. Of juist dat je je nog niet soo goed voelt. Ik hoop dat je je snel beter voelt.

Hey,

ik herken wat je zegt ik heb zelf ook een depressie gehad en ik ben soms ook bang dat het weer slechter gaat worden. Ik zou kijken bij jezelf als je niet zo lang aan school werkt en af en toe tijd voor jezelf pakt of je je dan nog steeds goed blijft voelen. Ik deed namelijk heel veel aan school werken vroeger omdat ik dan niet aan andere dingen hoefde te denken. En voor derest ben je nu gelukkig met je leven ? En zijn de oorzaken van je depressie opgelost of verwerkt ? Als je ja kunt antwoorden op die vragen denk ik dat het niet nep is dat je je goed voelt. Maar luister vooral goed naar wat je echt voelt en doe ook dingen die jij leuk vindt en niet alleen dingen die van anderen moeten .als er iets is kun je me altijd vragen 

xoxo

Reageer