Openen, praten over gevoelens

  • 29 October 2018
  • 4 reacties
  • 101 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik weet niet of meerderen dit hebben.
Maar ik kan mezelf niet openen voor andere mensen.
Ik kan mijn problemen of gedachtes niet aan iemand vertellen.
Ik wil het SUPER graag maar het lukt gewoon niet.
Op het laatst word het dan ook gewoon te veel.
En dan begin ik te huilen of iets anders.
maar dan wil ik gewoon niet dat iedereen zielig om mij gaat doen,
of gaat denken dat ik een aandachts trekker ben.
Maar ik kan het op 1 of andere manier niet tegen iemand zeggen en ik weet niet waarom niet.
Hebben meerdere mensen dit ook? Of ben ik de enige

4 reacties

Heyy,
Je bent zeker niet de enige! Ik heb hier zelf ook last van, als ik het aan iemand probeer te vertellen klap ik gewoon helemaal dicht. Kan je het online (bijvoorbeeld aan de KT) wel vertellen?
En als je graag wilt vertellen aan iemand kan je het misschien van tevoren opschrijven, dan hoef je alleen maar de brief te geven en het verder niet te vertellen.
Heel veel succes!!
Hee,

Wat mij heel erg hielp was te denken: Only good people worry about being bad, of alleen 'goede' mensen maken zich zorgen om slecht gevonden te worden. Huilen is niet erg he! Dat is ook een emotie die je uit 😉
Zoals hierboven ook vermeld staat is het misschien makkelijk om het op te schrijven. Dan heb je een houvast als het eventjes niet gaat. In mijn ogen ben je zeker geen aandachtstrekker!

Zet hem op!

Liefs,
Learning
Hooii,

Je bent inderdaad niet de enige! Ik hou mijn gedachtes op de een of andere manier gewoon liever voor mezelf ;)
Ik kan alleen geen tips geven, want ik zit precies met het zelfde probleem hahah!

Groetjessss
Hoii,
je bent echt niet de enige, dus schaam je er zeker niet voor.
Die tip over het opschrijven heb ik ook gebruikt, werkt heel goed! Als je echt wil proberen wat opener te worden over je gevoelens, probeer het dan eerst bij iemand die je 100% vertrouwd, misschien je ouders of een vriend/vriendin ofzo?

Reageer