Hallotjes forumleden
Ik zit een beetje in een dilemma wat betreft een online vriendin en wat ergernissen die ik ermee heb.
We dm’en nu zo’n 2,5 jaar en ik merk dat ze soms afhankelijk overkomt.
Laat het me maar even uitleggen, haha
Ik vind het hartstikke leuk om met haar te dm’en, maar ik hou ook van zelfstandig wat doen en niet heel mijn leven draait om haar. Ik besteed tijd aan mijn hobbies, andere vriend(inn)en en natuurlijk familie. Daarbij wil ik ook vrije tijd.
Daar botsen we: Als ze mij een berichtje stuurt krijg ik als ik er niet op reageer na een tijd weer datzelfde berichtje nog een keer binnen van haar of een opdringerige “???” en soms zelfs een “Is er iets”/“Waar ben je gebleven?”
Als dat na een dag of 2,3 zou zijn zou ik er volle begrip voor hebben. Maar ze doet al zo na een paar uur, soms zelfs een uurtje en ik raak er helemaal geïrriteerd van.
Ik heb haar er al op aangesproken dat ik het niet fijn vind maar dan zegt ze dat ze gewoon heel gevoelig is en “anxiety” heeft erover en dan lijkt ze dus heel afhankelijk van me te zijn. (Ik gebruik anxiety even omdat ik geen beter woord weet) Af en toe denk ik dat ze me puur loopt te guilt-trippen, maar dat weet ik niet.
Steeds trap ik er weer in en ze stopt er niet mee. Ik merk dat ik me daardoor meer van haar afzet en ze mij er door afstoot door de ergernis die ik voel. Als ik dan ga reageren en ik zie dat ze “???” heeft getypt heb ik zoveel zin om nog een half uurtje extra te wachten, wat ik soms ook doe.
Maar ik twijfel wel een beetje aan mezelf: Doe ik er te moeilijk over? Ben ik een of ander tutje omdat ik erover zeur en is wat ze doet eigenlijk normaal..?
Ik weet niet meer wat ik ermee aanmoet
En ja, ik weet dat dit arguably wel een gelegenheid is voor r/AmITheAsshole ofzo, maar dit forum voelt toch wat vertrouwder.
Bedankt voor het lezen en jullie hulp!
Groetjes <3