Vraag

Opdringerige online vriendin


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallotjes forumleden

 

Ik zit een beetje in een dilemma wat betreft een online vriendin en wat ergernissen die ik ermee heb.

We dm’en nu zo’n 2,5 jaar en ik merk dat ze soms afhankelijk overkomt.

Laat het me maar even uitleggen, haha

 

Ik vind het hartstikke leuk om met haar te dm’en, maar ik hou ook van zelfstandig wat doen en niet heel mijn leven draait om haar. Ik besteed tijd aan mijn hobbies, andere vriend(inn)en en natuurlijk familie. Daarbij wil ik ook vrije tijd.

Daar botsen we: Als ze mij een berichtje stuurt krijg ik als ik er niet op reageer na een tijd weer datzelfde berichtje nog een keer binnen van haar of een opdringerige “???” en soms zelfs een “Is er iets”/“Waar ben je gebleven?”

Als dat na een dag of 2,3 zou zijn zou ik er volle begrip voor hebben. Maar ze doet al zo na een paar uur, soms zelfs een uurtje en ik raak er helemaal geïrriteerd van.

Ik heb haar er al op aangesproken dat ik het niet fijn vind maar dan zegt ze dat ze gewoon heel gevoelig is en “anxiety” heeft erover en dan lijkt ze dus heel afhankelijk van me te zijn. (Ik gebruik anxiety even omdat ik geen beter woord weet) Af en toe denk ik dat ze me puur loopt te guilt-trippen, maar dat weet ik niet.

Steeds trap ik er weer in en ze stopt er niet mee. Ik merk dat ik me daardoor meer van haar afzet en ze mij er door afstoot door de ergernis die ik voel. Als ik dan ga reageren en ik zie dat ze “???” heeft getypt heb ik zoveel zin om nog een half uurtje extra te wachten, wat ik soms ook doe.

 

Maar ik twijfel wel een beetje aan mezelf: Doe ik er te moeilijk over? Ben ik een of ander tutje omdat ik erover zeur en is wat ze doet eigenlijk normaal..?

Ik weet niet meer wat ik ermee aanmoet

 

 

En ja, ik weet dat dit arguably wel een gelegenheid is voor r/AmITheAsshole ofzo, maar dit forum voelt toch wat vertrouwder.

 

Bedankt voor het lezen en jullie hulp!

Groetjes <3

 

 


10 reacties

Heyy

Ja, ik begrijp dat het vervelend is. Als je vriendin het niet begrijpt als jij nadrukkelijk zegt dat je het niet leuk vind weet ik niet wat je kunt doen. Haar voor een dag of 2 negeren? Zou dat helpen? Anders zou ik het niet weten, sorry.

En iemand gwn ff negeren, doe ik ook wel eens hoor!

Groetjs

Hey Pindakes

 

Ik snap je ergernis rond het aandringende gedrag van deze vriendin. Jij hebt namelijk alle recht om even offline te zijn.

 

Je zou, als je plannen hebt, deze kunnen meedelen aan deze vriendin. Op die manier weet ze dat jij mogelijks even niet online bent. Aan de andere kant vind ik weer dat jij ook gewoon offline moet kunnen zijn zonder daar een verklaring voor te geven, dus ‘t is een beetje dubbel. Vooraf een verklaring geven voor waarom je even niet online kan zijn zou deze vriendin kunnen geruststellen, maar ‘t lijkt me ook niet fijn voor jou om jouw plannen telkens te moeten verantwoorden. 

 

Ik vind niet dat jij overdrijft, of dat je een ‘tutje’ bent. Ik zou ook maar nerveus worden van aandringende berichten. Denk je bij haar nogmaals te durven aangeven dat haar ‘???’ en andere manieren van aandringen op je zenuwen werken, zodat ze het misschien minder gaat doen?

 

Gr. Kenshin

Hallo Kaas123 en Kenshin,

 

Alvast bedankt voor jullie hulp en begrip.

 

Ik ben blij dat de fout niet compleet bij mij ligt. Ik weet niet of haar negeren voor 2 dagen de boodschap overbrengt.

 

Ik zeg het altijd als ik een dagje uitga, maar om een tripje naar de stad of de supermarkt doe ik dat niet. Ik vind het ook niet fijn om me steeds te verantwoorden, dus dan zal ik dat niet doen.

 

Ik kan het nog eens proberen, misschien ook wat serieuzer dat ik het echt irritant vind en haar redenen niet met twee handen aannemen.

 

Al weet ik niet of het nou zo slim is om te zeggen dat het me afstoot.

 

Groetjes 

Pindakes

Ik vind dat jij sowieso het recht hebt om aan te geven dat je de aandringende berichtjes vervelend vindt. Dat aangeven kan op een zachte manier, rekening houdend met de anxiety van deze vriendin. Spreek eventueel vooraf nu en dan een vast tijdstip af waarop jullie elkaar spreken, zodat je vriendin uit kan kijken naar dat gesprek, en je tussendoor minder berichten stuurt. In dat gesprek kunnen jullie dan gezellig praten. Lijkt je dat wat?

 

Gr. Kenshin

Hallo Kenshin,

 

Ik heb een berichtje in elkaar gezet en gestuurd, volgens mij is die wel gewoon rustig en respectvol.

We spreken elkaar meestal ‘s avonds en ‘s middags kijk ik ook af en toe, daar zit wel een routine in dus ik denk dat dat ook wel goed is?

 

Groetjes

Je hebt vast een goed berichtje opgesteld. Ik denk dat je wel goed aangevoeld hebt hoe de dingen te verwoorden enzo. 

 

‘We spreken elkaar meestal ‘s avonds en ‘s middags kijk ik ook af en toe, daar zit wel een routine in dus ik denk dat dat ook wel goed is?’

Dat kan inderdaad al voldoende zijn :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Heel erg bedankt voor de hulp, ik denk dat het nu wel goed gaat komen. 

Het is altijd fijn als er iemand meedenkt.

Dus dankje en nog een fijne dag. Ik zie altijd dat je heel veel mensen helpt en dat maakt je echt een held.

Graag gedaan :slight_smile:  Hopelijk komt het nu inderdaad goed. 

 

Dankje, jij ook nog een fijne dag :sunny:  Thanks voor het complimentje ook. ‘t Is echter mijn voorlaatste dag hier; maandag word ik negentien, en moet ik dus van het forum af. Vanaf dan zal ik dus ook niet meer kunnen reageren op dit topic, moest je er nog in posten. 

 

Gr. Kenshin

Alvast een fijne verjaardag gewenst en jammer, maarja iedereen groeit op.

 

Tot ziens, ik wens je nog veel goeds.

Dankjewel :) Jij ook het beste gewenst 🍀

 

Gr. Kenshin

Reageer