opa overleden

  • 26 May 2020
  • 7 reacties
  • 131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Mijn opa is vannacht overleden aan een hartstilstand. Ik besef het nog niet helemaal en heb nog niet echt gehuild. Alleen toen ik mijn vader een knuffel gaf moest hij huilen en daar ben ik best wel van geschrokken want dat was de 2de keer in mn hele leven dat ik hem heb zien huilen ejn dit was de eerste x dat hij huilde dan van verdriet. Als ik dan bij mijn opa en oma ging eten was hij de enigste die altijd echt om mijn grapjes lachte dus dat ga ik ook missen. Zometeen ga ik naar mijn oma en van mijn ouders mogen we gewoon een knuffel geven want dat heeft mijn oma wel nodig. Ik ben blij dat mijn opa pijnloos is overleden in zijn slaap.  Aleen dus toen mijn vader moest huilen schrok ik best wel en ik heb nu spijt dat ik een knuffel gaf… Ik weet dat het goed is maar ik heb gewoon gemixte gevoelens nu.


7 reacties

Dat je hem een knuffel gaf was juist heel goed. Het is niet slecht om te huilen, ook niet voor volwassenen. Het is een goede manier om je gevoelens te uiten. Die knuffel die je hebt gegeven heeft alleen maar voor je vader geholpen met verwerken van de dood.

Dat je gemixte gevoelens hebt begrijp ik totaal. het is nou eenmaal lastig om daar me om te gaan. als ik jou was zal ik mijn gevoelens opschrijven of het aan iemand vertellen. Het opschrijven werkt heel goed, omdat je dan zelf beter gaat begrijpen wat je voelt.

 

veel geluk nog

Dat je hem een knuffel gaf was juist heel goed. Het is niet slecht om te huilen, ook niet voor volwassenen. Het is een goede manier om je gevoelens te uiten. Die knuffel die je hebt gegeven heeft alleen maar voor je vader geholpen met verwerken van de dood.

Dat je gemixte gevoelens hebt begrijp ik totaal. het is nou eenmaal lastig om daar me om te gaan. als ik jou was zal ik mijn gevoelens opschrijven of het aan iemand vertellen. Het opschrijven werkt heel goed, omdat je dan zelf beter gaat begrijpen wat je voelt.

 

veel geluk nog

 

@anoniemegast43 

Ten eerste gecondoleerd

 

 @ItzzJustme al zei . 

Het is juist goed.

Later als het eenmaal bezonken is , ga je het verwerken. Huilen is niet erg dat is het bewijs dat wij mensen ook gevoel hebben en geen robot zijn.

Bij de ene helpt het om te huilen om zoiets te verwerken. Bij de ander die kropt het weer op(dit heb ik) en de ander zegt niks en gaat bijvoorbeeld troost vinden in hun sport of hobby. De ander gaat zonder dat iemand het ziet ergens heen voor de rust om er over na te denken (heb ik soms ook) en andere die gaan zonder dat iemand anders het door heeft ergens alleen in een kamer in een hoekje zitten huilen. Dus iedereen verwerkt het anders. 

 

Het is voor de nabestaande fijn dat ze weten dat hij geen pijn heeft gehad. 

Je gemixte gevoelens zullen in de loop van de tijd steeds duidelijker worden. 

Ik kan je zeggen, dar als het bezonken is en er over na denkt misschien wel een traantje weg pikt. Ookal denk je dat nog niet.

Ik wens je sterkte.

Hopelijk helpt dit. 

Groet gebruiker c 

 

Bedankt @ItzzJustme en @Gebruiker c 

Eerst op de reactie van @ItzzJustme : Ik heb het al tegen mijn beste vriend verteld. Maar verder niet echt tegen iemand.  Bedankt voor de tip.

En @Gebruiker c  bedankt. Ik kan alleen huilen als ik andere zie huilen wat dus ook gebeurde bij mijn vader. Ik ben blij dat mijn opa nu in vrede is, ookal geloof ik niet in god en de hemel, weet ik wel dat hij nu ergens boven is en in vrede is.

Ik ben mijn opa op 21 maart 2019 verloren aan kanker. Het enige wat ik kan zeggen is praat erover, zoek steun, vraag om een knuffel als je die nodig hebt. Rouw verwerking is ontzettend zwaar dat weet ik heel erg goed, het komt uiteindelijk goed. Onthoudt de leuke dingen die je samen hebt gedaan en blijf daaraan denken. 

 

Hij kijkt naar je vanaf boven (:

Heyy

Nou om te beginnen, veel sterkte!

Dat je vader heeft gehuild is heel normaal volgens mij. Het is altijd vreemd om een volwassene te zien huilen, dat is misschien wel waar. Dat je je opa zult missen is natuurlijk ook normaal!

Hou je sterk en als het niet gaat, plaats een topic!

Sterkte

Kaas123

Bedankt @Kaas123 ,

Dit was een rare dag. Volgende week dinsdag is de uitvaart/crematie. En mijn tante blijft bij mijn oma logeren tot Donderdag. Mn familie moet laten weten dat we in deze tijd er voor haar zijn.

Reputatie 3
Badge +2

sterkte

Reageer