Vraag

opa met kanker

  • 28 September 2020
  • 9 reacties
  • 121 Bekeken

Badge

Hoiii, 

mij heb net te horen gekregen dat mijn opa kanker heeft en ben erg verdrietig. Ik weet alleen niet wat ik moet doen, moet ik met hem over mijn verdriet en liefde praten of doen alsof er niks is? Heeft iemand misschien tips hoe ik hier het best mee kan omgaan. 
liefs van mij💖💖


9 reacties

Hey 4ever_,

 

Wat heftig nieuws, ik begrijp dat je hier verdrietig van bent en misschien ben je ook wel een beetje geschrokken.

Je zegt dat je niet weet wat je moet doen, dat kan ik wel begrijpen. Het lijkt mij het meest verstandig om je gevoel te volgen.

Je bent natuurlijk verdrietig en ik denk dat het goed is om hierover te praten met je opa en ook andere betrokkenen. Want zoals je zegt liefde, je houdt van hem en dat zou ik zeker laten weten! Vertel dat je moeilijk vind dat hij kanker bent en dat je daarok verdrietig bent, ik denk dat hij het zal begrijpen en het fijn vind als jij eerlijk tegen hem bent. Dus niet doen alsof er niks is, want dit is wel iets en het mag er ook gewoon zijn.

Dat het jouw verdrietig maakt is niet gek, dus wees jezelf daarin.

En je kan natuurlijk altijd hierover met een vrijwilliger van de Kindertelefoon praten die misschien nog beter kan helpen en praten met jou om met je verdriet om te gaan.

Heel veel sterkte voor jou en je opa!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Xx Simply Me

Correctie

*Dat je het moeilijk vind dat hij kanker _heeft_

Ahw lieverd..

Mijn tante heeft 2 tumoren waarvan 1 uitgezaaid en zelf ga ik volgende maand kijken of ik leukemie heb. Het is lastig. IK heb het aan mensen verteld zodat  ze rekening kunnen houden en dat ze dan liever niet met kanker moeten schelden in mijn buurt. Ik denk dat het verstandig is dat je het tegen je docent verteld van je opa en dat tie het vervolgens klassikaal bespreekt, of je moet het zelf willen vertellen. 

Ik zou het openbaar en bespreekbaar maken. In mijn geval is het zo, hoe meer ik praat over mijn tante hoe minder emotioneler ik word en meer vrede ermee heb. Positief in het leven staan is een ander verhaal maar dat komt nog wel. Dat is een proces.

 

Blijf sterk moppie ! Ik weet dat het je lukt. Het lukt namelijk iedereen. Ik weet zeker dat heel het forum er voor je wilt zijn en ik kan je vertellen, dat zijn HEEEEEL veel mensen ;) 
Het begint bij jezelf. Ik zou het bespreekbaar maken… Maar choise is yours.

 

Blijf nog even sterk, geniet van de momenten met je opa en ik weet dat je het kunt. 

We love and support you!

 

xx

Hey Lynn,

Ook jij heel veel sterkte gewenst

Echt heftig van je tante en dat je zelf gaat kijken voor leukemie. Heel veel sterkte gewenst?

Misschien kan je zelf een topic aanmaken, zodat andere mensen jou ook kunnen helpen en steunen?

Xx Simply Me

Badge

vervelend voor jou De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 4 opa

:grin::grin:

Hey Merlijn,

Ik denk dat je je reactie goed bedoelt, maar het komt op mij een beetje gek over.

Net alsof je haar opa uitscheld voor 'kanker opa'

Ik denk niet dat je dat bedoelt, maar misschien kan je het anders formuleren?

Ik wil je hiermee niet aanvallen, maar k vroeg het me alleen af.

Groetjess,

Simply Me

Badge

Ahw lieverd..

Mijn tante heeft 2 tumoren waarvan 1 uitgezaaid en zelf ga ik volgende maand kijken of ik leukemie heb. Het is lastig. IK heb het aan mensen verteld zodat  ze rekening kunnen houden en dat ze dan liever niet met kanker moeten schelden in mijn buurt. Ik denk dat het verstandig is dat je het tegen je docent verteld van je opa en dat tie het vervolgens klassikaal bespreekt, of je moet het zelf willen vertellen. 

Ik zou het openbaar en bespreekbaar maken. In mijn geval is het zo, hoe meer ik praat over mijn tante hoe minder emotioneler ik word en meer vrede ermee heb. Positief in het leven staan is een ander verhaal maar dat komt nog wel. Dat is een proces.

 

Blijf sterk moppie ! Ik weet dat het je lukt. Het lukt namelijk iedereen. Ik weet zeker dat heel het forum er voor je wilt zijn en ik kan je vertellen, dat zijn HEEEEEL veel mensen ;) 
Het begint bij jezelf. Ik zou het bespreekbaar maken… Maar choise is yours.

 

Blijf nog even sterk, geniet van de momenten met je opa en ik weet dat je het kunt. 

We love and support you!

 

xx

heeyyy,

 

Sorry voor de late reactie. Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen.

Ik heb het verteld aan mijn goede  vrienden en wil het liefst dat zo weinig mogelijk mensen het weten, want anders gaan ze medelijden met mij krijgen en dat vind ik niet zo fijn. 

Ik wil ook tegen jou zeggen dat je heel sterk bent dat je er zo open over praat en ik wens jou heel veel sterkte. Ik hoop voor je dat je geen leukemie hebt, maar zowel dan heb ik er vertrouwen in dat je blijft vechten en dat je erboven op komt.

xxx <3

 

Reputatie 3
Badge +4

Hoiii, 

mij heb net te horen gekregen dat mijn opa kanker heeft en ben erg verdrietig. Ik weet alleen niet wat ik moet doen, moet ik met hem over mijn verdriet en liefde praten of doen alsof er niks is? Heeft iemand misschien tips hoe ik hier het best mee kan omgaan. 
liefs van mij💖💖

Ik geloof dit niet. Je zou niet dit op dit Forum zetten.

Hey JustAMathBoy,

Waarom zou je dat niet op dit forum zetten?
Het lijkt mij juist iets waar je steun en tips bij wilt, dus toch prima om op dit forum te zetten waar je over alles mag praten?Misschien kan je uitleggen waarom je het niet gelooft, zodat andere mensen je kunnen begrijpen.

Groetjes,

Simply Me

Reageer