opa ''BOOS'' als ik iets wat langzamer doe als opa iets zegt !

  • 28 July 2018
  • 9 reacties
  • 213 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo allemaal,

ik was Youtube aan het kijken en toen kwam opa binnen. opa zei geen: HALLO ofzo... 1min later zei die: doe die papiertjes van dat ijs eens ik die vuilbak (dat zei die al kwaat) ik zetten mijn yt filmpje ff op pauze dat duurt een second ofzo... toen zei die NU! toen zei ik jaja toen deed ik mijn oortjes uit en toen zei die NUUU! ANDERS GA MAAR TERUG NAAR BELGIE!... 10 seconden later begon ik te huilen want ik ben best wel gevoelig voor dat soort dingen een minuut later ongeveer kwam opa en oma binnen ik had al traan-ogen en toen kwam er ook een traan uit mijn ogen en liep langs mijn mond enz... af en toen wat opa weg en toen vroeg oma: wat is er allemaal gebeurd en toen had ik alles gezecht en ging oma terug naar buiten opa was daar ook toen ben ik op de pc gaan zitten en deze topic gaan aan maken! wat moet doen (mijn vader woont straten verderop maar is aan t'werken WAT MOET IK DOEN

9 reacties

Hoi!

Niet fijn dat je opa zo reageerde! Dat lijkt me inderdaad heel vervelend. Daar kun je goed van schrikken.

Weet je waarom je opa zo deed? Want je oma is terug gegaan naar je opa, dus misschien heeft ze het wel gevraagd?

Staat je oma aan jouw kant? Misschien kunnen jullie dan een gesprek met elkaar hebben om te praten over wat er is gebeurd. Dan kun jij uitleggen hoe het voor je voelde en je opa kan vertellen waarom hij zo snel zo boos werd. Zo kunnen jullie voorkomen dat het nog eens gebeurt.

Ik denk niet dat het een goede oplossing is om nu weg te gaan bij je opa (en oma). De volgende keer dat je er komt, voel je je waarschijnlijk nog steeds vervelend. Dan wordt het alleen maar moeilijker om er weer over te beginnen. Vermijden gaat waarschijnlijk niet helpen.

Probeer te praten :)

Gr. Pin
Hayy pin oma staat aan mijn kant je kan opa geen mens noemen en ik ben nu bij papa morgen moet ik optreden met mijn tromoet dus dat is leuk
Je kan je opa geen mens noemen. Doet hij vaker dingen als zo snel boos worden?

Heb je het er al over gehad met je oma of misschien zelfs al je opa?

Fijn dat je vandaag iets leuks gaat doen!

Gr. Pin
Hoi

Wat vervelend dat je opa zo reageerde. Het is inderdaad heel overdreven, en het is normaal dat je je er naar door voelt. Gelukkig kan je er met je oma over praten. Ik hoop dat ze je kan troosten, en je opa kan doen inzien dat hij niet zo mag reageren.

Heb je aan je vader verteld wat er gebeurd is? Zo ja, hoe reageerde hij?

Veel plezier met je optreden.

Groetjes
x
Reputatie 3
Badge +4
Je kan opa geen mens noemen...? Sorry maar ik snap deze zin niet helemaal. Iedereen is een mens en iedereen heeft zijn mindere kanten. Misschien heeft je opa mentale problemen. dan kan je het alleen maar zielig voor hem vinden. Maar dan vind ik niet dat je zo over je opa moet praten. Want waarschijnlijk hoe hij nu doet, heeft hij vroeger allemaal moeten overleven van zijn ouders. Tuurlijk kan je hier alles kwijt, maar hou een beetje respect voor de mens aub.
Ik heb er met oma gepraat en tegen oma doet die dat ook
Dus... gewoon gelijk alles opruimen zegt oma en dan oortjes in doen en in je eigen wereld gaan zitteneee
Vervelend dat je opa dat ook bij je oma doet. Dan wordt het dus lastig om ervoor te zorgen dat het niet nog eens gebeurt.

Gelukkig heb je nu wel een soort 'lotgenoot' (ook al is het natuurlijk niet tof voor je oma dat je opa het ook bij haar doet). Als het nog eens gebeurt, kun je er met je oma over praten. Hopelijk voel je je daar dan wel beter door!
Niet fijn dat je opa dit ook bij je oma doet. Je oma begrijpt vast hoe jij je voelt. Misschien weet de KinderTelefoon hier wel raad mee. Je verhaal doen lucht vast op.

Reageer