Skip to main content
Vraag

Op je knieën ?

• November 27, 2025
  • 19 reacties
  • 497 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hoi ik lees in een paar reacties dat sommigen van jullie wel eens, vrijwillig of onvrijwillig, op je knieën moest zitten. Zelf doe ik dat wel eens voor het slapen gaan dus dat is een voorbeeld van vrijwillig. Als je wilt kun je hier vertellen of en waarom jij wel eens moest knielen.  Op je blote knieën misschien zelfs. Voor iets romantisch misschien, uit eerbied kan ook, of uit pesterij. Of straf. Wat betekent knielen volgens jou? En hoe heb je gereageerd en hoe reageerden andere kinderen? Groetjes xxxx

19 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 28, 2025

Hoi, soms met gym hebben we een oefening waarbij je wel eens op de knieën zit. Ik vind het niet al te prettig om lang vol te houden. Ik kijk thuis wel eens tv op de knieën op de vloer maar dan zit ik ook half op mijn achterste. Of buiten zomers in de tuin. Maar dan zit je onderuit zeg maar. En soms met overgooien zit je ook op je knieën. Niet te lang. Puur rechtop op je knieën is oncomfortabel. Ik las van een jongen hier dat hij dat een tijdje voor straf in een sportles moest met een andere jongen en dat lijkt me niet fijn. Zo zitten met je handen achter de rug. Slechte straf. En uit pesterij heb ik nooit gezien of meegemaakt. Maar wel  ook van ​ een jongen hier gelezen dat hij dat moest en ik vind dat super gemeen. Ik hou de profielnaam er buiten want misschien willen ze het wel of niet zelf hier vertellen. Wel weer lief wat jij vertelt dat je dat voor het slapen gaan doet. Kan nooit kwaad  😉♥️ en misschien kniel ik ooit wel voor mijn grote liefde 🥰 zoals ​@Tover01  al deed. Zo lief. Ik vind dat een meisje dat ook wel kan doen. 

Groetjes Tjempie xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 28, 2025

Hey Nngirl, ik heb nog nooit echt geknield voor zoiets. Wel ben ik eens op mijn knieën gevallen, maar dat is iets anders 😅 ​@Tjempie mooie reactie.

Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat knielen voor mij betekent. Daar moet ik nog over nadenken. Maar het is wel een hele goede vraag.

Liefs Yusa 😘😘

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 28, 2025

Hey ! Haha ik ben dus de jongen die knielde om verkering te vragen idd 🤭 was spannend maar liep goed af.  En ik zal eerlijk vertellen. Ik heb één keer aan 2 meisjes uit mn groep 8 excuses aangeboden voor mijn gedrag daar en ook voor hun geknield omdat ik vond dat dat gepast was. Zij hadden het meeste last van mijn luidruchtige gedoe gehad 🫣 en ik moest van pesterij een keer rechtop op mn knieën van wat grotere lui terwijl/omdat ik een rokje droeg en mezelf sis noemen en handen in de lucht, dat was echt niet fijn 😢. Kring kinderen er om heen. Daarna op een extra verdedigings sport gegaan want dat gebeurt mij niet weer 💪🏼. En bij mijn vriendin zit ik wel eens samen op de knietjes om film of iets te kijken of te knuffelen maar dat is een stuk leuker ♥️of een kussengevecht houden 😄 of zoenen 🥰😉  en inderdaad ​@Tjempie  lang rechtop knielen is oncomfy. Zeker op beide knieën. Als straf heb ik dat nooit gehoeven. Zou ik wrs ook weigeren. 

Liefs, Tover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 28, 2025

Wij doen bij judo shikko: dat zijn oefeningen waarbij je met z’n tweeën tegenover elkaar zit op je knieën en dan moet je de ander zo uit evenwicht brengen  en tegen de grond kwakken.

Ik kniel soms voor vriendje en  de dingen die ik dan doe zijn dan wel op een bepaalde manier romantisch maar ze gaan toch een eindje verder dan verkering vragen, zeg maar.
@Nngirl ik vind die inkijkjes in jouw wereld steeds heel interessant.  Jij hebt een wijsheid en zelfvertrouwen die je niet vaak ziet.  Ik denk dat wij vriendinnen zouden kunnen zijn.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 28, 2025

Hoi, vaak zit ik op mijn knieën in de moestuin, of ander werk op de boerderij. Dan is het wel fijn om rubber bescherming te hebben als je lang moet zitten. De jongen waar Tjempie over gelezen had was ik. Inderdaad bij een straf gymles nadat ik bewust in het betreffende lokaal een alarm had laten afgaan uit nieuwsgierigheid. Stom ook eigenlijk. Dus uurtje oefeningen in minder prettige posities waaronder in straf houding stilzitten op mijn knieën. Lekker dan xP. En net als ​@Diana  bevind ik mij met zekere regelmaat op mijn knieën bij of voor mijn lief. Om uiteenlopende maar altijd prettige redenen 😚. En bij karate training zeker ook. De seiza.  Bijvoorbeeld aan het begin of als je beter je best moet doen. En ja, heel soms kniel ik om stille aandacht te hebben voor dingen die mij bezig houden zogezegd. Groetjes liefs, Tartan X 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 28, 2025

Nu denk ik dat ​@Nngirl iets anders bedoelde dan ‘wanneer ga je op je knieën zitten’. Ik denk dat ze nieuwsgierig was naar wanneer anderen zich overgeven aan iets hogers, wanneer ze erkennen dat nederigheid en dankbaarheid gepast is.  Zij knielt niet om romantische of sportieve redenen maar om spirituele.  Zeg ik dat goed, zo?

Zelf doe ik dat nooit, ik kom op andere manieren in het reine met het leven en mezelf.  Ik kan alleen goed nadenken als ik tegelijkertijd beweeg. Bij hardlopen of fietsen, bijvoorbeeld. Of als ik, één met paardje, weer onder de indruk ben van de natuur.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 28, 2025

Hi ​@Diana  lieve dank voor je warme woorden. Al is onze overtuiging en omgeving waarschijnlijk heel verschillend, ik waardeer jou zeker ook. Het zou een mooie boeiende vriendschap zijn. Ik ben op het forum gegaan om  wat meer van buiten mijn bubbel te leren en daar draag jij, en de jongens en meisjes die reageren, zeker positief aan bij. En ik bedoelde ook wel devotie, maar de andere redenen zijn zeker ook interessant. Ik vind het mooi en soms zielig wat ik lees en vooral de eerlijkheid en openheid treft mij. Het zet mij aan het denken over alles wat ik tot nu toe vanzelfsprekend vond.  Ook de positie van mij als meisje. Bijvoorbeeld het verhaal van ​@Tover01  en ​@Tartan16  wat zij hun meisjes tonen en hen boven zichzelf stellen is voor mij totaal vreemd maar ook heel mooi. Maar on topic, beantwoorden is wat mij betreft helemaal aan jou 😘

Groetjes xxxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 29, 2025

@Diana  dat is ook een mooie invalshoek. Een geestelijke kijk. Ik ben niet gelovig maar eigenlijk is een keertje op de knieën om na te denken of soort van meditatie misschien wel goed af en toe. Een soort toegeeflijk zijn. Of zoals ​@Nngirl  en volgens mij ​@Tartan16  doen uit hun overtuiging of geloof. Op je knieën is dan nederigheid vind ik. Dat je jezelf even niet zo belangrijk vind ofzo. Zo bedoelde ik het ook met de excuses en de verkering. Niet als "lolletje" maar echt om te laten zien dat ik het meende. Doe ik soms ook bij mijn meisje. Je laat zien dat je de ander boven jezelf zet, zoiets.En dat hun (soort van) bidden op de knieën is wel een mooi en lief gebaar. Bijzonder. En natuurlijk kan dat ook op andere manieren, dat is ook mooi en stijlvol. Ik zit bijvoorbeeld regelmatig op een dijk met opgetrokken knieën naar de natuur te kijken. Kan ik lang volhouden. Heerlijk. 

Ik vind wel dat het als straf zoals Tartan kreeg echt niet oké is. Al het andere is mooi en stijlvol maar voor straf met je handen op je rug rechtop op je knieën moeten zitten gaat mij veel te ver. Ik ben best gehoorzaam maar daar had ik voor gepast 🤭 niet tegen jou bedoeld hoor ​@Tartan16  ♥️ ligt denk k aan je bijzondere gymdocente. Zelfde als van in de hoek zeker. 

Dit soort onderwerpen vind ik trouwens altijd erg interessant. Net als de brief van ​@Tjempie  en mijn eigen over standaard houding. Je denkt eens na over andere zaken. Leuk!  En idd ​@Nngirl  je hebt interessante reacties en bent volgens mij ook super slim. 😘

Liefs, Tover xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 29, 2025

I got you ​@Tover01  ♥️😉 je hebt helemaal gelijk. En het klopt. 😘 Tartan X

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 29, 2025

Op mn knieën zitten hou ik niet van, veel te ongemakkelijk. In de kerk knielen wij ook niet, zeker niet voor een persoon want iedereen is bij ons gelijkwaardig en gezien wie niet 1 godsbeeld hebben ook niet voor god. Als straf vind ik op je knieën moeten heel vernederend.

@Tover01 jij kunt het altijd zo mooi zeggen

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 30, 2025

Om te beginnen, ​@ja_ppie  dat ben ik met je eens. Een jongen in zo'n vernederende positie op zijn (blote want sportbroekje) knieën zetten voor de ogen van andere kids is way too much. Handen op de rug, lekker voor zijn evenwicht. Dat moet pijn doen. Incapable docent dus.  Hopelijk ontslagen.  ​@Tartan16  dat je dat zo lang volhield. Je bent bewonderenswaardig gedisciplineerd 😊💪😍

Ikzelf kniel eigenlijk nooit. Ja om iets op te rapen of ergens eventjes naar te kijken. Bij sport kan het als onderdeel van het spel. Maar nooit lang dat hou ik niet vol. Rechtop al helemaal niet. Ik vind het als onderwerpings gebaar wel weer erg lief en ontroerend zoals ​@Tover01  deed-doet voor zijn meisje.  En als religieuze uiting mijn respect, al heb ik daar zelf geen binding mee. 

Doby xxxx 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 22, 2025

Dank jullie voor jullie verhalen. Mooi en interessant, sommige laten mij ook wat medelijden voelen. Goed hoe ieder om gaat met de betekenis van deze houding of overgave. Elke houding van ons kan mooi en lief, of vervelend en onvrijwillig zijn lijkt het. De topic van Tover laat dat ook mooi zien. Ik ben het wél eens met ​@ja_ppie en ​@Dobymeis13 , als straf rechtop op je knieën, Tartan,  is erg ondoordacht van degene die jou dat gaf.  Onkundig. Ook al was het  onder de noemer gym. Eens met Doby. En ​@Tover01  jij laat heel mooi beide kanten van de beleving zien. Goed trouwens hoe je dealt met de nare ervaring. Lekker puh aan de pesters! 💪😘 Verder gelukkig ook veel lieve en mooie redenen. Ook fysiek bewust makend zoals ​@Diana  vertelt. Lief dat jullie reageren op mijn ongebruikelijke vraag 😊

Groetjes xxxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 22, 2025

Dankjewel ​@Nngirl  !  Ik laat ze niet winnen hoor haha 💪😉En trouwens jij ook gezegende kerst. ♥️🎄Mooi hoe je dingen verwoord ! 

Liefs, Tover xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 22, 2025

@ja_ppie  dankjewel 🤭🫣😘

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 23, 2025

Hoi hoi, bedankt voor jullie lieve woorden. 

Haha ​@Dobymeis13  nee ze is niet ontslagen 😄 ik neem de woorden van jou, ​@Nngirl  in de topic van ​@Tover01  ter harte en heb geen hekel aan haar. Ondanks haar flinke straffen voor mij. Kan tegenwoordig ook beter met haar overweg dan in de laagbouw op één of andere manier. Ach ja, long time ago. Verder ben ik het met ​@ja_ppie  eens, ik kniel ook niet voor een symbool. Zeker niet in kerkelijk verband. Spiritueel gezien dan wel soms om zelf te bezinnen, noem het meditatief. En voor mijn meisje dus. Of gewoon uit praktische overwegingen als de situatie er om vraagt. 

Inderdaad Tover,  leuke onderwerpen, mooi om na te denken over zoiets. Ik "betrap" mijzelf ook redelijk vaak op jouw 'standaardhouding', staan (nadenken bv) met mijn handen op de rug. Ben ik me af en toe van bewust. Dan moet ik even aan jou denken 😉

Groetjes liefs Tartan X

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 30, 2026

Goed zo ​@Tartan16  mooi gezegd. Misschien heeft het voor jou dus iets goeds in zich gehad, hoe pijnlijk en vernederend ook. Voor een jongen van 13 zeker. Knap dat je er zo naar kijkt. Bedankt ook. Wat betreft overtuiging: Ikzelf kniel dan wel daarvoor maar het is mooi dat iedereen zelf een invulling heeft die past bij jezelf. Overigens knielen wij ook niet in kerkelijk verband, ikzelf wel 's avonds even voor het slapen 😊. Ieder mens kan mooi en gelukkig zijn op eigen wijze denk ik. 

Groetjes xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • February 10, 2026

Haha lief ​@Tartan16  dat is echt leuk. Sorry dat ik laat reageer, lees het  nu pas ☺️ goed ook wat je zegt. Misschien zouden we dat allemaal heel af en toe moeten doen. Ik doe dat wel als mn vriendin op een stoel of op de bank zit ga ik er wel vaak naast zitten op mn knieën of voor haar om te knuffelen bv. Vind ze lief 🥰

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 11, 2026

Wat super lief ​@Tover01 ! Je bent echt lief  en goed voor haar. Ik zou dromen dat mijn vriendje dat doet (als ik een vriendje had). Ik heb mijn crush wel eens op zijn knieën gezien met(  bij het vieren van een goal of ook schoonmaak- strafdienst op school 🫣🥰)  maar niet voor mij 🤭😉 i wish hihi 

@Nngirl  dat heb je mooi gezegd. Ben ik met je eens! Mooie woorden. 

Groetjes Tjempie xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 28, 2026

Ik sluit even aan bij ​@Tover01 , dacht aan dit topic gisteren. Ik had een klein leuk cadeautje voor mijn vriendin gekocht en ik gaf het haar terwijl zij op de bank zat. Ik merk wel dat het dan een extra dimensie voor haar geeft dat ik op mijn knieën voor/bij haar ga zitten en iets omhoog moet kijken naar haar ogen om het cadeautje goed te kunnen geven met een lief verhaaltje erbij. Het maakt het wel iets krachtiger merk ik. Voorbeeld van op je knieën gaan om iemand te waarderen en dat extra te benadrukken denk ik ☺️

Groetjes liefs Tartan X