Vraag

oorlog

  • 2 March 2022
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

Badge

Komt er hier ook oorlog? Mijn broer is al bijna soldaat en ik wil niet dat hij dan moet vechten.


4 reacties

Ik denk en hoop niet

Want Rusland is ver van Nederland vandaan

Maak je maar geen zorgen 

 

Zelle

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Jadatje 

Er zijn veel mensen op dit moment bang voor een oorlog in eigen land, vooral nu het naast Europa plaatsvind.
De kans is klein dat Rusland de NAVO aanvalt omdat de oorlog dan te groot wordt en er atoombommen in het spel komen aan beide kanten.
Misschien dat China straks Taiwan aanvalt en dat het doorgaat in de digitale wereld, maar een grote militaire oorlog zal er niet per se komen en mocht hij er toch komen zullen ze eerst de ervaren militairen inzetten ipv jonge mensen op een zelfmoordmissie.

Politiek gezien denk ik ook niet dat dat nu gaat gebeuren, we komen net uit een pandemie en alle politici doen hun uiterste best om niet nog een crisis de wereld in te slingeren. Als je nog steeds vol zorgen blijft zitten kun je ook met je ouders er over praten, het is namelijk heel normaal dat je die angst voelt.

Groetjes DaVinci

Op het moment is het nog niet nodig om je zorgen te maken voor een oorlog hier in Nederland. Zoals het er nu uitziet is het alleen een oorlog tussen Oekraïne en Rusland. Veel landen, waaronder Nederland, zijn niet van plan om aan de oorlog bij te dragen. Ik snap wel heel goed waar je angst vandaan komt, het maakt mij ook best wel angstig, maar probeer er over te praten met familie of vrienden :)

Badge

-onnodige quote verwijderd-

Hee,

hoe het er nu op lijkt komt er geen 3e wereld oorlog dit zal voor nu even blijven maar hij zou er aan kunnen komen,

de groeten 

Reageer