Vraag

onzekerheid, uiterlijk, relatie

  • 9 December 2023
  • 1 reactie
  • 63 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste members,

Ik loop er al een tijdje mee rond (3 jaar) om precies te zijn. Ik zie iedereen om mij heen zich verbeteren en hun mindset wordt steeds beter. Vaak heb ik er een slecht  gevoel over vooral omdat vrienden van mij al in relaties bevinden. Hierdoor voel ik me zelf afgesloten en heb ik vaak her gevoel alsof er iets mis met me is dat ik niet door heb. 

Voor de rest vind iedereen die ik in mijn dagelijkse leven spreek mezelf er gewoon normaal en aantrekkelijk uitzien. Ik zelf geloof dit wel maar neem het nooit aan omdat ik denk dat ze het alleen maar doen om me gerust te stellen. 

Mijn mindset is op dit moment gewoon helemaal verkracht. Ik maak me regelmatig druk om mijn uiterlijk en zou er graag anders uit zien hierdoor zijn mijn emoties over het algemeen niet positief en vinden mensen me niet aantrekkelijk op het gebied van mijn mindset. Ook voel ik me onzeker en maak ik me druk of dat ik ooit de ware zal vinden met de mindset die ik nu heb.

Hoe kan ik mijn mindset verbeteren zodat ik mij niet meer onzeker voel en mijzelf eindelijk ga accepteren?


1 reactie

Reputatie 3
Badge

Hey, dit topic is al van een lange tijd terug zie ik, maar ik zal er toch op reageren aangezien niemand anders reageert en je er al best lang mee zit (weet niet hoe het nu met je gaat) dus misschien zit je er nog steeds wel mee.

Je kunt je mindset eigenlijk op veel verschillende manieren veranderen, dit kun je doen door je met andere mensen te omringen, dus mensen die een voorbeeld voor jou zijn, dit kun je doen door mensen die jou goed kennen (ouders/familie/vrienden) te vragen of ze bijv. een lijstje kunnen maken wat ze leuk vinden aan jou, dat is goed voor je zelfbeeld.

Sporten kan ook heel goed helpen (maakt niet uit welke sport, wel iets waar je je fysiek/lichamelijk voor moet inspannen), zowel voor je mentale als je fysieke gezondheid, omdat daardoor stofjes in je hersens vrijkomen waardoor je je beter gaat voelen.

 

Als je echt een relatie wil, zal je hier toch zelf naar op zoek moeten gaan. Veel mensen zeggen het komt vanzelf wel, maar ik ben het daar niet mee eens, als je er niet eens moeite voor doet hoe verwacht iemand dan dat t ook lukt? Je kunt zoeken naar meisjes/jongens (weet niet op welk geslacht je valt) door bijv. op een cursus te gaan, via vrienden andere mensen leren kennen, naar feestjes te gaan. Ik weet niet hoe oud je bent maar als je al in de leeftijd van 16/17 zit dan kun je misschien ook op stap gaan want daar zijn meestal ook veel mensen die nieuwe mensen willen ontmoeten. En dan gewoon een praatje maken, in t begin zal dat spannend zijn maar als je vaker oefent dan zal je je zelfverzekerder gaan voelen. Daarmee bedoel ik niet dat je je wanhopig moet opstellen of meteen om een relatie moet vragen, maar gewoon interesse tonen in die ander en kijken of jij en die ander gemeenschappelijke interesses hebben, wat vaak zorgt voor een klik.

 

Reageer