Vraag

onzekerheid

  • 8 January 2020
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Badge

Hey,

Ik ben een meisje en ik zit nu op de tweede in de middelbare school.

Ik ben erg onzeker, ik denk over te veel na. Bijv ‘vinden ze me wel grappig genoeg’

Dat soort dingen denk ik heel erg vaak. Het is niet dat ik geen vrienden heb ofzo, want ik heb gewoon wel een leuke vriendengroep.

maar soms dan ben ik bang dat zij mij eigenlijk helemaal helemaal niet mogen. Of dat ze heel lelijk achter mijn rug om over mij praten.

Ik huil daarom thuis ook best veel en daar schaam ik me eigenlijk ook voor 

 

heeft iemand misschien tips voor meer zelfvertrouwen ofzo?

xxx


3 reacties

Heyy,

 

dat kan ik. ik heb het zelf ook vaak. 

 

ik praat er vaak over met mijn oma klinkt gek maar vaak begrijpen oma’s je vaak! dan vertel ik haar dat ik onzeker ben net zoals jou over mijn vriendin groep.

 

mijn oma heeft me geleerd dat als het echte vienden zijn. ze het met hun (dus je vrienden groep) er over moet kunnen praten. wat ik bedoel te zeggen is dat je het gewoon met je vrienden groep het er over kan hebben. 

 en weet ook dat je echt niet altijd blij hoeft te zijn he! want niemand kan elke dag blij zijn. dat is echt onmogelijk. 

 

ik zou als ik jou was er met je vrienden groep over praten. en weet gewoon dat je echt leuk bent zoals je bent! en wees blij met wie je bent.  heb daar vertrouwen in.

 

en heb je zelf enig iedee waar die onzekerheid van daan komt?

 

groetjes Juul

 

Badge

Heyy,

 

dat kan ik. ik heb het zelf ook vaak. 

 

ik praat er vaak over met mijn oma klinkt gek maar vaak begrijpen oma’s je vaak! dan vertel ik haar dat ik onzeker ben net zoals jou over mijn vriendin groep.

 

mijn oma heeft me geleerd dat als het echte vienden zijn. ze het met hun (dus je vrienden groep) er over moet kunnen praten. wat ik bedoel te zeggen is dat je het gewoon met je vrienden groep het er over kan hebben. 

 en weet ook dat je echt niet altijd blij hoeft te zijn he! want niemand kan elke dag blij zijn. dat is echt onmogelijk. 

 

ik zou als ik jou was er met je vrienden groep over praten. en weet gewoon dat je echt leuk bent zoals je bent! en wees blij met wie je bent.  heb daar vertrouwen in.

 

en heb je zelf enig iedee waar die onzekerheid van daan komt?

 

groetjes Juul

 

Heel erg bedankt voor je reactie, 

ik denk dat ik er inderdaad eens met mijn vriendinnen over ga praten en misschien ook wel met mijn oma, want dat klinkt eigenlijk ook best fijn.

ik denk dat het door bepaalde mensen komt die mij eigenlijk onzeker maken.

 

xoxo

heyy

 

ik heb zelf ook vaak dit probleem, het enige dat ik er tot nu toe heb kunnen tegen doen is bezig zijn met iets zodat je niet nadenkt;(

Reageer