Vraag

Onzekerheid

  • 27 February 2019
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey!
Ik ben 16 jaar oud, en ik heb een vriendje sinds 9 maanden. Ik ben enorm blij met hem, en hij met mij, dus dat is geen probleem. Ik heb echter een vriendje voor hem gehad die mijn zelfvertrouwen enorm naar beneden gehaald heeft. Ik ben dus onzeker over mijn lichaam. Vooral als ik op Instagram "fitgirls" voorbij zie komen kan ik wel janken. Ik raak er ook echt gefrustreerd van dat ik mezelf soms zelfs te dik vind..
Heeft iemand tips om je wat meer zelfverzekerd te voelen?

2 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Vervelend dat je vorige vriendje je zelfvertrouwen enorm beschadigd heeft en dat je daar nu last van hebt. Als jij verdrietig wordt van het tegenkomen van zogenoemde 'fitgirls' op Instagram kan je deze beter vermijden. Ik ben een leek op het gebied van sociale media, maar je kan toch die mensen dan niet meer volgen of vrienden zijn zodat je niks meer ervan ziet? Dan neem je in ieder geval die vervelende momenten weg. Probeer jezelf überhaupt niet te vergelijken met andere meisjes en zeker niet die er, in jouw optiek, beter uitzien dan jijzelf. Je schiet daar namelijk helemaal niks mee op.

Heeft iemand tips om je wat meer zelfverzekerd te voelen?
Het schijnt te werken als je (elke dag) voor de spiegel gaat staan en iets benoemt wat je mooi aan jezelf vindt. Probeer niet te veel naar de mogelijke negatieve dingen te kijken van je lichaam, maar waardeer juist de positieve kanten. Niemand is perfect (cliché maar waar) en je hebt alleen jezelf ermee als je je focust op de negatieve puntjes.
Hoi hoi,

Als je op insta veel van dat soort fitgirls tegen komt, ontvolg ze dan. Heb je bepaalde intressens of die je een sport of zo, er zijn genoeg accounts om te volgen die iets te maken hebben met jouw interesses, dat is veel leuker om naar te kijken dan al die ontzettend irritante meisje die doen alsof ze een of ander perfect leven hebben. Ik heb een hele tijd allemaal van dat soort fitgirls gevolgd maar merkte dat ik anders naar mezelf ging kijken, ik probeerde ook z'n perfect leven te hebben. Geloof me, onmogelijk! Het is helemaal niet leuk, het kost veel moeite om z'n lichaam te behouden. Ik ben na aan denken; wil ik elke keer sporten omdat ik mezelf onder goed vindt dan hun of wil ik iets voller zijn maar in plaats van te zweten en zwoegen in de sportschool lekker op de bank te kunnen liggen met een zak chips en gezellig doen met echte menselijke mensen. Je kan zelf kiezen. Heb kracht en accepteer het. Als ik weleens denk dat ik dik ben of zo, nou, dan ga ik lekker naar buiten en ga ik hardlopen of zo. Dan sport je, ben je blij, en als je terug komt ga je gewoon lekker met je vriendje op de bank zitten en weer een film kijken. Uiterlijk boeit geen drol, als het goed is vindt je vriendje je gewoon geweldig, een paar kilo meer of minder, dat boeit hem als het goed is niet!

Ik hoop dat je er iets aan hebt
Xxx

Reageer