Skip to main content
Vraag

Onzekerheden over mijn vriendschap

• April 27, 2026
  • 2 reacties
  • 21 Bekeken

witwolkje
Forum|alt.badge.img

Heyyy ik ben een meisje van 14 en ben in het afgelopen jaar best wel veranderd en weet eigenlijk niet of ik daar blij mee ben. Ik ben een stuk serieuzer geworden en concentreer me heel erg op mijn schoolwerk etc. Dit vind ik jammer, omdat het ervoor zorgt dat ik minder om ga met mijn vriendinnen en voor mijn gevoel ook een minder leuk persoon ben. Verder irriteer ik me de laatste tijd voor some reason best veel aan 1 van mijn beste vriendinnen, wat ik ook heel vervelend vind. Ik ben bang dat we uit elkaar groeien en dat ik uiteindelijk niemand meer heb, omdat ik mijn vriendschappen iedere keer weer lijk te verpesten. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?🤞

alvast bedankt voor het lezen (en reageren)

liefs❤️

2 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 28, 2026

Hey, je bent zelf -kritisch dat is goed. Maar op zich is er niks mis met serieus bezig zijn met school en naar dingen kijken. Maar het is ook fijn om lekker spontaan en ongedwongen dingen te kunnen doen. Ik vind het al knap dat je je er zo bewust van bent heel veel kinderen hebben dat niet. Die leven zoals het komt. Misschien kun je het uitleggen aan haar, of jezelf op de momenten dat je merkt dat er irritatie is van binnen, soort van corrigeren. Zovan: ho! Zie daar ga je weer, nu even niet! Dat je dat van binnen tegen jezelf zegt min of meer. Of probeer te bekijken waar je je precies aan irriteert en of dat bij jou zit of dat je vind dat het aan de ander ligt. Ieder mens is anders en dat jij verandert is niks mis mee. Alleen ik snap best dat je ook een stukje van je oude ik wil bewaren. Misschien helpt dat. 

Liefs, Tover xxx

witwolkje
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • April 28, 2026

Heel erg bedankt voor je reactie!! Het helpt echt😊❤️