Vraag

onzeker zijn

  • 5 December 2022
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hoi, 

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Het is allemaal zoveel! Ik wil heel veel dingen tegelijk veranderen aan mezelf, omdat ik gwn niet blij ben met hoe ik ben. Ik vind mezelf veeels te verlegen en te dik. Ik wil eigenlijk ook gaan sporten om af te vallen, maar ik weet niet hoe ik naar basic fit kan, want ik ben 14. En ik heb ook geen andere leuke sport gevonden. Ik zie dat andere leeftijdsgenoten wel naar basic-fit gaan, weet iemand hoe dit kan?

Ik wil dus graag gaan fitnessen, omdat ik mezelf te dik vindt. Maar het is dubbel, omdat ik ook gwn wil dat ik tevreden met mezelf en ben hoe ik ben.... dus weet niet wat ik dan moet doen, mezelf gaan accepteren of mezelf verbeteren?! Ik heb denk ik social anxiety ik weet t niet zeker maar ik denk t. Omdat ik het niet chill vindt om zonder mn vriendinnen door de school heen te lopen. En denk als mensen naar me kijken dat ze me kut vinden. En als ik nieuwe mensen ontmoet ben ik bang dat ze me raar, lelijk of dik vinden.

Ik probeer alles goed te doen met alles bedoel ik school mezelf accepteren en me niet te druk maken over alles. Ik ben bijv. Ook bang dat ik geen vriendje krijg of heel laat mn eerste kus pas krijg en het dan verpest. Alles wat ik doe denk ik 3x over na en ik ben daar echt klaar mee. Omdat t gwn zoveel moeite kost. Weet iemand hoe ik van het overthinken af kan komen? En mss een leuke sport waar ik mn hoofd leeg kan maken. Ik wil het liefste geen teamsport, omdat ik het echt lastig vindt om mezelf voor te gaan stellen en dat ik dan alleen aankom en nog niemand ken. Dan ben ik weer bang dat ze me maar raar vinden.

Ik heb verteld aan mn moeder dat ik mezelf dik vindt en aan me vriendinnen. En ze zeggen dat ik dat niet ben en dat ik dat niet hoef te denken. Maar ik neem het niet echt aan. Ik ken ook niemand die dit probleem ook heeft zo onzeker zijn en zichzelf dik vinden en daarmee struggelen. Daarom weet ik ook niet wat ik moet doen. Want hoe moet ik beginnen met zelfvertrouwen opbouwen? En hoe vind ik mezelf niet meer dik? Als ik iets eet voel ik me daarna schuldig en denk ik dat ik dat dikke kind ben. Maar als ik niet eet voel ik me ook schuldig omdat je moet eten. Kan iemand me helpen met dit alles? Srry voor t lange bericht. 


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Ik begrijp je, ik ben bijna 16 en ik vind mezelf ook dik(46kg), en ik vind mezelf lelijk, ik wil ook afvallen, maar dat probeer ik door weinig te eten. Ik weet helaas niet hoe je kan gaan fitnessen, sorry.

Groetjes

Reputatie 4
Badge +3

Ik begrijp je, ik ben bijna 16 en ik vind mezelf ook dik(46kg), en ik vind mezelf lelijk, ik wil ook afvallen, maar dat probeer ik door weinig te eten. Ik weet helaas niet hoe je kan gaan fitnessen, sorry.

Groetjes

Hoi , vv dat je je ook zo onzeker voelt. Ik probeerde eerst ook weinig te eten maar doe het nu niet meer omdat ik weet dat het slecht is. Dus probeer gewoon te blijven eten! En als je 16 bent is 46 kg zeker niet dik. Verder heb ik ook geen tips voor jou want ja t lukt mijzelf ook niet echt zekerder te worden. Maar ik probeer me er niet al te veel op te focussen ook al lukt dat meestal niet. En mnu dat je niks weet om te fitnessen hopelijk reageren er nog andere mensen. 

Groetjes anoniempie145

Reageer