Onzeker over wat ik wil

  • 29 March 2020
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey…

ik ben al een hele tijd samen met een meisje uit mn klas. we zijn bijna 2 jaar samen, maar tussendoor was het af en toe uit. De eerste keer omdat ze gevoelens voor mij verloor en de tweede keer kreeg ze gevoelens voor een ander.  Ze is mn eerste liefde en ik houd daadwerkelijk van haar. Ze heeft een hoop problemen, en daarom ben ik er altijd voor haar, ik geef haar alles en doe alles voor dr. Ze leeft in een lastige situatie en daarom is ze wat agressief. Ze kan boos worden om niks en ze wilt altijd gelijk hebben. 

 

Ik kan niet met haar praten over mijn en onze problemen. Zoals bijvoorbeeld dat ze nu nog steeds vrienden blijft met de jongen die ze leuk vond toen ze het met mij uitmaakte. het was weer aan nadat ze mij weer ging missen. Ik vind het niet ok dat ze vrienden met hem blijft, wetende dat ze elkaar leuk vinden/vonden. Ik ken haar ondertussen goed genoeg om te weten hoe snel ze gevoelens verliest of krijgt. verder geeft ze mij simpelweg niet genoeg aandacht/liefde en voel ik me zwaar ondergewaardeerd. 

 

Omdat ik niemand heb om mee te praten ben ik naar dit forum gegaan, ik weet namelijk niet of ik het nog langer aan kan om met haar te zijn. Ik weet dat ze me nodig heeft en ik durf haar geen pijn te doen door het uit te maken, ookal heeft ze wel eens gezegd dat het dr niks meer boeit als ik dat zou doen omdat ze het zou snappen.  Ik weet dat er zat andere meisjes zijn die haar plek in zouden willen nemen, en ik weet dat er betere meisjes zijn voor mij, maar ik wil haar niet opgeven, omdat ik echt van haar houd.

 

Ze is gewoon echt slecht voor me en doet me meer pijn dan plezier, ze heeft mn hart beschadigd. Ik weet gewoon niet of het het nog waard is. De ene keer wordt ik al blij van een '’ik hou van je'’ nadat ik 2 uur lang ben genegeerd terwijl ze belt met andere jongens, en de andere keer zit ik te hyperventileren omdat ze me uitscheld terwijl ik niks heb gedaan.

 

Enig advies? stel zo veel vragen als je wilt, ik antwoord haast alles wel.

Bedankt,

Vince


4 reacties

hai Vince, 

klinkt als een erg vervelende situatie. Ik heb ook in jouw schoenen gestaan, dan wel niet direct in een relatie maar met een vriendschap. 

Mijn advies zou zijn om het gesprek te openen, en de dingen uit te liggen waarmee jij zit.  Probeer dit vooral rustig te doen. Het is erg lastig om rustig te blijven als iemand anders waarvan je houdt flipt maar om vervolgens zelf te flippen heeft niet veel zin (uit eigen ervaring). 

Als jij leidt omdat je vriendin met haar eigen problemen zit, en jij hierdoor niet meer lekker in je vel zit ben je misschien toch beter af zonder haar. Je hoeft haar natuurlijk niet compleet los te laten, je kan ook van een relatie overstappen naar een vriendschap als jullie je hier beiden in zouden kunnen vinden. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! 

joejoe :)

Hé Vince

Ik snap heel goed dat dit voor jou een nare situatie is. Ik las dat je vriendin in een lastige situatie leeft waardoor ze soms agressief kan zijn. Het is voor haar wel fijn dat ze jou heeft voor de steun, maar dat mag niet ten koste van jouw leven gaan. Van iemand houden is een groot woord.

Dus mijn vraag is wat betekend het houden van haar voor jou?

Je kan ook met haar proberen te praten over de dingen die jij noemt. Dat ze ook bij een andere jongen is snap ik dat dat voor jou niet bepaald leuk is. Maar ook dat moet je tegen haar proberen te zeggen. En misschien kan je juist zelf ook met die jongen praten over haar situatie.

Groetjes

Magic You

@eli_123 @magicyou 

bedankt voor de reacties.

Ik ben het eens dat ik er met haar over moet gaan praten, maar dat is erg lastig voor mij. Nu met de gehele corona situatie is ze erg lichtgeraakt en kan ik het alleen via bellen of berichten doen, dit maakt het moeilijk. 

 

Dus mijn vraag is wat betekend het houden van haar voor jou?

 

houden van haar betekent voor mij daadwerkelijk houden van, alleen oog hebben voor haar, alles voor haar doen, voor altijd met haar willen zijn. Maar dat zakt af, hoe meer ik van haar houd en hoe meer ik voor haar doe, hoe minder ik terug lijk te krijgen. Hoe kan ik van haar houden als ze niet of niet evenveel van mij houd?

Ik ben gewoon erg onzeker over wat ik moet doen, omdat ik bang ben dat ik er spijt van ga krijgen. Ik mis het hoe ze vroeger was.

Mijn eerste stap is een livechat met de kindertelefoon, daar start ik mee na deze reactie.

bedankt,

Finn

Reputatie 3
Badge +4

Ik zou toch een keer met haar er over praten, als ze het niet accepteert zou ik het misschien toch uitmaken maar wel vrienden proberen te blijven met haar 

heel veel suc6 Vince 🍀

Reageer