Onzeker over verleden, reageer alsjeblieft

  • 16 March 2020
  • 7 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy, misschien een dringende titel maar ik heb hier eerder een topic over aangemaakt, nu is het niet precies hetzelfde want deze gaat over iets anders. Maar daar reageerde bijna niemand op en dat vind ik jammer want ik wil heel graag hulp. 

Maar goed, hier komt mijn verhaal. Ik ben onzeker, zoals je aan de titel kan zien. Niet op dit moment meer, want dat gaat echt veel beter. Ik heb mezelf veranderd en nu voel ik me helemaal mezelf. Ik ben veel zelfverzekerder. 

Maar nu ben ik op een of andere manier onzeker over vroeger. Als ik foto’s van vroeger terug kijk vindt ik mezelf daar zo lelijk. Ik had een beugel en een hele grote spleet tussen mijn tanden, lang haar en lelijke kleding. Ik ben daar onzeker over omdat andere mensen er vroeger ook heel leuk uitzagen. Ik weet niet waarom ik daar nu nog onzeker over ben. Ik zit hier echt mee. 

Maar willen jullie me helpen, alsjeblieft? Hebben jullie tips? 


7 reacties

Hey Naira193,

Ik snap wat je bedoeld, maar je hoeft je daar echt geen zorgen over te maken! Dat kost je alleen maar energie en je kunt er toch niks aan veranderen. Het is toch fijn dat je erop vooruit bent gegaan (ookal was je toen natuurlijk ook al mooi, dat weet ik zeker:))

en echt niet iedereen zag er vroeger ook leuk uit hoor, dat zijn zeker de enige foto’s die ze laten zien.

Groetjess,

I-N

 

@Iemand-niemand Super lief van je! :two_hearts: Bedankt voor je hulp! 

Hoi

Wat fijn dat je nu niet meer onzeker bent over jezelf. Dat je onzeker bent over hoe je vroeger was is natuurlijk niet fijn, maar ik denk dat iedereen dat wel een beetje heeft. In de puberteit ga je je eigen stijl onwikkelen en ontdek je wat je leuk vind. Als je dat daarvoor nog niet wist dan kan het zo zijn dat je er anders uit gaat zien, maar dat maakt helemaal niet uit! Het beste is om het te accepteren want je kan er niks meer aan doen. En geniet ervan dat je nu niet meer onzeker bent!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Lexy❤️

Reputatie 1
Badge

hey naira, 

het verleden is wat het is en daar kan je alleen maar van leren. ik ben nu een meisje van 14 en super zelfverzekerd maar ook ik werd vroeger gepest. en bij een kleine rotopmerking kan ik weer helemaal onzeker zijn dus het is helemaal NIET raar dat jij je over je jeugd schaamt of dat het je nog steeds achterna zit. het is altijd goed om erover te praten met iemand die je vertrouwd, dat lucht op. je bent niet de enige.

hopelijk heb je hier wat aan, groetjes A.xxxx

Hey Naira,

je verhaal lijkt een beetje op dat van mij. Ik was ook heel onzeker en ik ben heel erg veranderd de laatste tijd. Ik voel me ook soms nog onzeker over dingen en ook over hoe ik vroeger was. Maar weet je…… hoe je vroeger was kun je niks aan doen. Gebruik het om te kijken waar je vandaan komt en wat je hebt bereikt. Als je nu tevreden bent met jezelf betekent dat dat je een goed innerlijk hebt . En toen je op die foto stond vroeger had je dat ook al. Dat verandert niet 🙏En over wat andere mensen erover denken. Laat hun mening links liggen. Het gaat om jou en jouw leven. Jij bent de enige die jezelf gelukkig kan maken ❤️
 

xoxo

Bedankt voor jullie lieve reacties! :heart: Ik kan er inderdaad niks meer aan doen en ik probeer er niet meer aan te denken.

Liefs, Naira193 

Hey,

Ik hoop voor je dat je probleem een beetje is opgelost. Fijn dat het nu zo goed gaat!

Zoals de rest al zei en je nu al weet, kan je alleen nog maar leren van het verleden. Niks meer aan te doen. 

Vroeger (ik tenminste) werd je stijl nog een beetje bepaald door je ouders, dat isws nu ook niet meer zo.

Je komt hier wel overheen,

Xx🍀

Reageer