Onzeker over uiterlijk

  • 24 January 2021
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Badge

Hoii, ik ben een meisje van 14 jaar oud. Ik zit in de 2e. Ik zit super lekker in me vel. Maar ik voel me laatste tijd een beetje onzeker.  Ik draag eigenlijk sinds groep 7 altijd een staart in mijn haar, mijn vriendinnen uit de 2e hebben mijn nog nooit met los haar gezien. En ik wil het zoooooo graag los doen, maar ik doe het maar niet ik ben ergens bang voor maar ik weet niet wat. En dat heb ik ook een beetje met me kledingstijl. Ik draag super basic dingen (zo basic dat het een beetje begint te vervelen). En ik wil graag wat leukeren kleren gaan dragen, maar dat durf ik gw niet! Weet iemand hoe ik me hier over heen kan zetten???

alvast thxx


2 reacties

Hey!

Misschien kan het je helpen om thuis je kleren en je haar te doen zoals jij graag wilt. Dan ga je voor de spiegel staan en dan bekijk je hoe je eruit ziet. Dan moet je hardop alles zeggen wat je leuk vind aan jezelf, je kleding en je haar. Zo kan je wat zelfverzekerder worden.

En dat je vriendinnen je nog nooit met los haar hebben gezien maakt niet uit. Ik heb ook bijna nooit los haar, dus mijn vrienden zien mij ook niet vaak met los haar. Als ik het dan toch een keer los heb krijg ik daar eigenlijk altijd positieve reacties op en zeggen mensen dat ze het me leuk vinden staan. Toch heb ik het niet vaak los want ik vind het vervelend zitten.

Qua kleding draag ik ook gewoon wat ik lekker vind zitten en waar ik me fijn in voel. Het maakt me niet veel uit wat anderen over mijn kleding denken als ik me er fijn in voel. Tenslotte ben ik namelijk ook degene die er de hele dag in moet lopen. Vroeger droeg ik wel meer dingen omdat dat door anderen meer als ‘normale kleren’ voor meisjes van mijn leeftijd werd gezien. Sinds ik ook af en toe jongenskleding/ jongensachtige/ genderneutrale/ stoerdere kleding ben gaan dragen voel ik me hier veel fijner in.

Ik hoop dat je wat hebt aan dit hele verhaal en dat het je kan helpen om jezelf te zijn.

J8j8

Reputatie 3
Badge +1

Hoi sim09,

 

Ik heb precies het tegenovergestelde, want ik durf mijn haar namelijk niet in een staart te doen. Misschien helpt het om eerst je haar bij 1 vriend of vriendin los te doen als jullie afspreken ofzo. Dan is de drempel wat lager.

 

Groetjes tupurangi

Reageer