Skip to main content

heeey, 

ik ben een meisje van 13 en heel onzeker over mijn uiterlijk…. ik was iemand die altijd lachde en zeker was over me eigen. maar toen ik naar de middelbare school ging veranderde alles. ik voelde me onzeker ofzo.

online leerde ik een jongen tegen hij vroeg of ik fotos van me eigen wou sturen ik zei sgoed ik stuurde 3 fotos van me eigen en toen blokeerd hij mij voor geen reden en idd zeker omdat hij me lelijk vond ik d8 het zal wel. 1 dag later sprak ik nog een jongen .

hij vroeg fotos ik stuurde hem 3 fotos  en hij blokde mij ook  elke keer gebeurd dit weer tjaaaa.

ik wil echt gwn mooi zijn… soms haat ik me uiterlijk en wil ik er wat aan doen maar het lukt me gwn niet pfffff .

Heyy

Heel veel mensen in de puberteit voelen zich zo, onzeker over vanalles en nog wat. Heel vaak hoeft dat niet hoor. Er zullen altijd mensen zijn die je niet zo mooi vinden. Er zijn natuurlijk ook mensen die je wel mooi vinden. Ook vallen de meeste mensen op innerlijk, dus op dat punt doet uiterlijk er minder toe.

Waarschijnlijk was het de bedoeling van die jongens om je slecht te laten voelen. Trek je er vooral niks van aan! Je bent hoe dan ook mooi hoe je bent!


Hey jij,

 

Het is heel normaal om je onzeker te voelen over je uiterlijk in de puberteit. Je lichaam en je gevoel veranderen in een rap tempo. Je bent dus zeker niet alleen. 

Maar dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend voor je. Probeer erover te praten met mensen uit je eigen omgeving die je vertrouwt of met de vrijwilligers van de Kindertelefoon. Er zijn echt een heleboel mensen die je hier heel goed bij kunnen helpen zodat je weer wat steviger in je schoenen komt te staan! En dit probleem lost zich ook vaak op met tijd. Je wordt steeds ouder en begint steeds meer te begrijpen wat er allemaal in je lichaam gebeurt tijdens de puberteit en dat dit helemaal niet gek is. Het komt dus echt goed. 

Je staat er niet alleen voor. Je mag er zijn en je mag ruimte innemen. Je bent prachtig zoals je bent en je mag zeker weten trots op jezelf zijn. De veranderingen die je in jezelf merkt bewijzen dat je lichaam hard voor je aan het werk is om te ontwikkelen en groeien. Dat is normaal en oké. Ondanks dat ze het je misschien niet vertellen weet ik zeker dat heel veel klasgenoten van je zich hetzelfde voelen.

Liefs


Reageer