Skip to main content

Hoi,

 

Ik heb een tijd een goede vriendin gehad. Daar belde ik veel mee. De vriendschap stopte, omdat zij wel eens met ziekte schold wat ik niet vond kunnen. En kon ik best boos over worden. Ik heb toen een hele tijd geen contact meer gehad. Nu na een tijdje stuurde ze een bericht hoe het met me was. En ze vroeg of ik weer wilde bellen. Ze doet heel aardig, maar ben best bang dat het weer mis gaat. Wat zou ik doen? Iemand tips? Zou ik het nog een keer proberen? 

Ik kan niet voor jou beslissen. Maar als jij het fijn vind kun je haar wel een tweede kans geven. Maar als je het niet fijn vind dan niet. Voel je niet gedwongen.


Je zou weer eens kunnen bellen met haar, en dan in dat gesprek aangeven dat je het vervelend vindt dat ze met ziektes scheld. Je kan haar vragen dat niet te doen bij jou. 

je moet zelf bepalen of je nog wel of geen contact met haar wil.


Hee Deborah,

Je hebt een tijd veel contact met een goede vriendin, maar door een meningsverschil over haar taalgebruik heeft zij het contact stopgezet, nu vraagt zij weer om contact. Je vraag is nu wat je moet doen.

Als jij het fijn vind en daar ook behoefte aan hebt, dan kun je gewoon contact behouden. Het zou ergens wel jammer zijn als jullie geen contact hebben vanwege het schelden. Ik kan me heel goed voorstellen dat jij dat vervelend vind en ook heel goed dat je dit bij je vriendin aangeeft.

Het lijkt me dan verstandig om als je nu weer contact hebt, grenzen te stellen voor jezelf. Wat vind je wel en niet oké qua taalgebruik of andere dingen? Wanneer gaat ze bij jou een grens over?

Als jullie verder gewoon leuk contact hebben, waarom dan niet?

Groetjes,
Simply Me


Reageer