Skip to main content

hoi! 

ik ben vijftien jaar oud en ik ben al een tijdje heel erg onzeker over mezelf. het begon toen ik 12 was en om de zoveel weken elke dag moest huilen over een bepaald gedeelte van mijn gezicht, omdat ik het ‘lelijk’ vond. het begon bij mijn voorhoofd, toen moest ik huilen over mijn neus & ogen, toen over mijn lippen, daarna over de huid tussen mijn lippen en mijn neus en ga zo maar door. elke keer zocht ik allemaal dingen op over dat gedeelde van mijn gezicht en kwam ik bij allemaal vage websites en artikeltjes over beauty standards waardoor ik me alleen maar onzekerder voelde. ik sloot mezelf op in mijn kamer en huilde totdat alles er onscherp uit zag. het ging een hele tijd beter, maar ergens in 2021 ben ik gewoon gestopt met in de spiegel kijken en op foto’s te gaan. 

 ik ben nu verschrikkelijk bang om op schoolfoto’s te gaan, in de spiegel te kijken of überhaupt op een foto of video te gaan, want ik weet dat als ik mijn eigen gezicht zie ik moet huilen en zelfs een paniekaanval kan hebben. vandaag keek ik weer in de spiegel en zag ik meteen heel veel dingen die mis zouden zijn met mijn gezicht. ik voelde me meteen heel angstig en ik zit nu al twee uur te huilen. ik wil me gewoon oké voelen, ik wil mezelf mooi vinden en ik wil op foto’s durven net zoals al mijn vrienden. ik wil niet een of andere spook zijn die nooit op foto’s staat en ik wil me al helemaal niet zo verschrikkelijk slecht voelen. 

heel vaak als iemand me aankijkt dan denk ik ‘zouden ze me ook lelijk vinden? zouden ze dat nu denken?’. ik heb ook het gevoel alsof ik nooit een romantische relatie kan krijgen omdat ik er niet mooi uitzie. ik heb daarnaast ook nog het gevoel dat ik er verschrikkelijk uit zie en dat niemand ooit verliefd op mij zou kunnen worden.

heeft iemand tips?

 

Het is heel begrijpelijk dat je onzeker voelt.. dit hoort ook een beetje bij de leeftijd.. dat trekt wel weer bij.. echt geloof me.. ik zou je dr nu niet zo druk om maken, je kan altijd terrecht natuurlijk om hier met ons en met me te praten als dat helpt, 

 

We zijn met zn allen hier voor je :)


Reageer