Skip to main content

Heyy!

 

ik ben erg onzeker over mezelf, vroeger was ik dat nooit maar tegenwoordig steeds vaker. 
ik ben onzeker over mijn lichaam, ik ben wat voller en zie nu al tegenop om in de zomer met mijn dunnere vriendinnen te gaan zwemmen. Ik weet dat het niet uit maakt hoe je eruit ziet maar alsnog heb ik zo’n gevoel. Ik mijn vriendengroep zitten alleen maar “dunne” mensen, ik ben de enige die wat voller is. Het dunste meisje ging een bmi test doen en ik begon snel over een ander onderwerp te praten. Ik voel mij niet altijd op mijn gemak. Ik weet dat ik eigenlijk helemaal niet zo dik ben maar mijn buik en heupen wel, mijn benenen worden steeds dunner. Wss komt dat door dat ik ga groeien in de puberteit. Ik ben namelijk 12.

ik ben ook onzeker over mijn gedrag, ben ik dan soms te lief voor mensen? Of soms gemeen. Ik deed met mijn vriendinnen zo’n tiktok en je moest wijzen naar wie je het gemeenste vond. Ze wezen allebij naar mij, ik weet niet of het voor de grap was of niet maar ik heb het gevoel dat ik te gemeen tegen hun ben. 

Wat maakt het nou uit of je heupen breder zijn, dat is btw ook normaal bij meiden in de puberteit, verder vallen jongens ook niet op stokken (sarcastisch bedoeld), als je gaat groeien of bent begonnen, dan is veel eten goed sinds je lichaam dan veel voeding nodig gaat hebben… en wat schaam je je nou, zoek op: love island. Dat is het meest onrealistische wat een vrouw kan halen.. als je voller bent dan dat mag je trots op jezelf zijn....


Hi! Ik heb eigenlijk precies hetzelfde, maar dan net andersom... al mijn vriendinnen zijn juist wat voller en hebben allemaal 'perfecte' rondingen etc. terwijl ik juist het tegenovergestelde ben.. Ik ben vrij lang, aardig dun en tamelijk plat. Allemaal niet zo overdreven erg (als dat wel zo zou zijn zou ook niet erg zijn natuurlijk!) maar blijkbaar genoeg voor mensen, waaronder mijn vriendinnen, om er wat over te zeggen. Ik weet niet waarom iedereen denkt dat het oké is om wel gemene dingen tegen een dun persoon te zeggen, zonder dat het diegene pijn zou kunnen doen (wat dus ver van waar is), terwijl bij een wat dikker persoon meteen iedereen woest word. Ik zou nooit iets tegen mijn vriendin kunnen zeggen over haar uiterlijk (waarom zou ik ook..?) zonder aangevallen te worden, maar als zij iets zou zeggen over dat ik plat ben of een botje kijkt niemand uberhaupt op. Kijk ook even naar de comment hierboven.. dat is gewoon letterlijk bodyshaming:(   Maarja, als ik in de spiegel kijk ben ik eigenlijk erg tevreden met mijn lichaam, maar als ik het zou vergelijken met andere meisjes uit mijn klas die allemaal wat voller zijn, dan zou ik echt het liefst ook zo zijn.. Maar denk je niet ook dat iedereen dat heeft? Een zogenaamd perfect meisje is vast ook onzeker over bepaalde dingen! Dus ik zou gewoon in de spiegel kijken en accepteren wie je bent, er is geen perfect lichaam en geen goed of fout. Zolang je gezond bent is alles en iedereen mooi! Probeer dat in te zien en probeer van je eigen lichaam te houden:) en verander vooral niet voor anderen, maar altijd alleen voor jezelf! 


Hey, ik heb dat dus ook meegemaakt maar dan net als het zelfde reactie hier boven dat ik juist het dunne meisje was of te wel, platte buik, stokken benen om het zo maar te zeggen, ik was vrij kort en had kleine handen. Mijn hele vriendengroep buiten die van school dan had een vollere buik, heupen, benen en ze zagen er erg volwassen uit en zeiden ze altijd tegen mij '’Omg hoe kan jij zo dun zijn?" '’WOw ik wou dat ik ook zo dun was man'’. Toen ben ik naar mezelf gaan kijken() en ben ik in in de pubertijd gekomen.. NU heb ik rondingen, volle benen en handen enzovoort. Op een gegeven moment ben ik uit die vriendengroep gegaan ofzo en vriendinnen geworden met een dun meisje en vol meisje. 

Mijn punt is: Je lichaam is meer dan goud waard en als ik jou was zou ik ervan gaan houden.  Want nu ben je gezond en nog aan het groeien (sorry ik praat nu echt als een deskundige ofz:joy: ) dus geniet ervan en als je jezelf ECHT te vol vindt is sporten of gezonder eten ook nog een optie!

Btw over je gedrag daar moeten je vriendinnen gwn blij mee zijn als hun dat niet bevalt verander dan niet voor hun! 


Reageer