Vraag

onzeker over make up

  • 19 August 2021
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Badge

hoi,

ik heb een vraag/probleem. Ik ben een meisje van 13 en ik vind make up dragen wel leuk. Gewoon eyeliner, mascara en een beetje blush. Ik ben hier tot nu toe heel voorzichtig mee geweest, dus ik maak me op in mn kamer. En haal het er daarna gelijk weer af, omdat in mijn omgeving draagt bijna niemand make up. Ik wil het graag ook in het openbaar dragen. Alleen ben ik erg bang voor de reacties van anderen, ik woon in een best wel klein dorp. Dus iedereen kent elkaar enzo, ik ben vroeger ook gepest geweest. En dit alles maakt dat ik me altijd aanpas aan wat anderen willen en mooi vinden. Ik ben alleen mezelf in mijn kamer zonder mensen erbij. Ik ben hier wel zat van, maar ik ben super bang voor de reacties van anderen. Iemand die hetzelfde probleem heeft of die tips heeft???

 

btw: sorry voor het onduidelijke verhaal, ik weet niet echt goed hoe ik het moet uitleggen.

 

xx


3 reacties

Duidelijk verhaal hoor! Starten met make-up kan wat lastig zijn, maar naar mijn mening doe je niet echt hele gekke dingen. Tuurlijk is het wel waarneembaar, maar het valt denk ik niet uitzonderlijk op. En wat dan nog? Ik denk dat het mensen niet zoveel uitmaakt als jij een beetje make-up draagt.

Als jij dat mooi vindt/je daar fijn bij voelt moet je het zeker doen! Je kan het ook gewoon een keer proberen; anders zal je het nooit weten. Is het geen succes, dan kan je iets anders proberen.

Reputatie 1
Badge

Hee tis heel goed dat je t dit zo uitlegdd en knap ! Kan je anders niet gewoon rustige aan beginnen bv om te beginnen om alleen eerst mascara te dragen je krijg dan vast wel complimenten waardoor je zelf hier ook zelfverzekerd gaat voelen heel vaak als iemand tegen mij zeg wat zit je mascara mooii krijg ik ook motivatie om t te dragen en meer make up te dragen ! 
 

veel succes !!💕

Reputatie 1
Badge +1

Haha ik had het zelfde, ik ben gewoon alleen begonnen met een beetje mascara en steeds een beetje meer mascara en al dat andere spul. Je zou naar een schoolfeest of iets je make-up kunnen doen en vanaf die dag het gewoon elke dag of een aantal dagen in de week kunnen doen. Eigenlijk moet je een beetje schijt hebben aan wat anderen van je denken. Ga eens naast je moeder staan als die zich opmaakt (als ze dat doet). en vraag: “mag ik ook proberen”. En de rest van de dag ophouden. en de dagen/dag daarna. Heel veel mensen in mijn omgeving vonden het geweldig omdat ik altijd dat kind was die niks moest weten van make-up. Ik zou het gewoon proberen en uit je comfort zone stappen. Heel veel succes<3

Reageer