Vraag

onzeker over de toekomst

  • 1 January 2021
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey ik wil dit gewoon kwijt want ik heb dit al heel lang in mijn hoofd maar vind niet echt de juiste persoon om mee te praten

dus ik ben een beetje bang voor later eigenlijk, ik heb nog geen idee wat ik wil worden of welke studies ik zal doen na het middelbaar, altijd wordt mij de vraag gesteld ‘ wat wil jij later worden?’ maar ik heb geen idee

en ik heb ook geen zin eigenlijk om op te groeien en mee te doen met de rest, ik wil geen relatie met 1 persoon waarmee ik dan voor de volgende 20 jaar of meer mee moet samen zijn na een tijdje zal ik hem beu worden en ik wil ook geen kinderen, er lopen er genoeg rond maar als ik dit zou zeggen tegen mijn ouders zouden ze gewoon denken dat ik slecht spreek of dat ik slechte dingen wensen, maar ik ben nu eenmaal de oudste ik moet die 3 dingen hebben om een ‘beeldig dochter’ te zijn anders ben ik niet goed of kinderachtig en ik maak me hier nu al zorgen over en ben nog maar 17 jaar

ik heb ook geen zin eigenlijk om hier te blijven ik wil hier weg zijn zo moet ik niet elke dag doen alsof ik blij ben, ik ben het zo  beu om te horen ‘waarom lach je niet?’ weet ik niet waarom ben jij hier nog?  en doen wat ik wil. vorig jaar is er iemand gestorven van waar ik het totaal niet verwacht had. sinds die dag  vraag ik mezelf af wanneer ik aan de beurt ben, wanneer ik eindelijk ook weg mag gaan.

en ik weet niet of ik depressief ben of gwn verdrietig want ik voel me al jaren numb en triestig soms of gwn soort van leeg vanbinnen , ik wou dat ik dit wist zodat ik kan genezen en van mijn leven kan genieten en dan sterven want ik wil niks anders dan weg zijn van hier 

er zijn te veel zorgen op deze wereld en eens dat ik me gelukkig voel is er weer iets slecht, ik snap niet eens wat ik hier doe ik wil zo graag weg zijn maar nee dat mag niet anders brand ik in de hel, de hel he soms wou ik dat ik gwn niet gelovig was dan zou ik niet geloven in de hel en toch zm plegen want IK BEN DIT BEU IK WIL HIER WEG…

ik zal hier morgen nog zijn en de dag erna ook de week erna ook, de maand erna ook enzo… dit stopt niet voor mij, ik wil hier weg… ik ben moe 

ik lijk veel te klagen voor iemand die een ‘gezond lichaam’ heeft, een familie dat om mij geeft 2 ouders zussen broers, al dat maar toch ben ik niet gelukkig, toch wil ik hier weg, ik ben altijd dankbaar voor alles dat mij gegeven wordt echt waar, maar ik wil hier nog steeds weg. ‘you can have millions of people around you, but still feel alone’. 

dit wil ik nog toevoegen, het is gwn wat ik denk; een rijk persoon kan alles hebben maar van binnen leeg zijn omdat die zichzelf wilt opvullen met wat hij heeft, een arm persoon kan niks hebben maar van binnen vol zijn met hoop omdat hij hoop heeft voor later, en dit maakt hem dan ook gelukkig. de rijke persoon is ongelukkig om zijn leegte, de arme persoon is gelukkig om wat hij kan dromen/krijgen. (dit klinkt beetje poep maar ik hoop dat jij mij begrijpt)

ik zeg nu teveel op een maar dit is wat ik elke dag opnieuw allemaal denk, ik hoop gewoon dat ik hier snel weg ben. 


2 reacties

Badge

Beste @Weeboo 

Zou ik mogen vragen hoe je nu al weet dat je hem/haar beu zou worden. Ik zou het zelf gewoon proberen en als je hem/haar wel beu word dan zeg je dat toch gewoon tegen hem. Want zou je het niet leuk vinden als iemand er altijd voor je is, iemand die om je geeft om wie je ook bent en je blij kan maken.

Natuurlijk is het jou keuze en ik wil je ook helemaal niet dwingen, doe wat voor jou het beste is/lijkt.

Ook zou ik willen zeggen dat je je passie moet zoeken, dus probeer eens iets uit als het je leuk lijkt, het maakt niet uit wat anderen ervan denken maar doe gewoon wat jij het leukst vind, misschien zou je daar dan ook eventueel je beroep van kunnen maken? Want je moet helaas wel iets doen om rond te komen later.

Verder snap ik ook helemaal dat dit vervelend voor je is en dat je er moeite mee hebt,  wees niet bang om jezelf te zijn en als de nare gedachtes erger worden moet je hulp zoeken want elk persoon moet een leuk leven kunnen leiden.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen, ik heb mijn best gedaan om zo goed mogelijk hulp te bieden.

mvg Anoniem0198!

Badge

Hoii, het is al bijna een jaar later maar ik heb nu precies hetzelfde :( Gaat het nu al beter? 

Reageer