onzeker in zwemkleding

  • 3 July 2020
  • 3 reacties
  • 191 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey allemaal,

 

binnenkort ga ik kamperen met vrienden en natuurlijk wordt het dan warm in de vakantie dus wouden mijn vrienden heel graag gaan zwemmen en ik wil niet buitengesloten worden dus heb ik ja gezegd. Maar ik voel mijzelf heel oncomfortabel in zwemkleding, het is niet dat ik mijzelf lelijk vind maar ik vind het gewoon echt niet leuk.( ik kan wel een korte broek aan doen en een t-shirt maar in een badpak  schaam ik mijn heel erg) ook heb ik best kleine borsten en met een badpak aan lijkt het alsof ik helemaal plat ben dus dat is ook wel apart. ( ik ben 15 en de lichamen van mijn vriendinnen zijn al wel ontwikkeld behalve die van mij )

 

ik wil het dus  niet helemaal voor hun verpesten door te zeggen dat ik niet wil zwemmen, want dadelijk worden ze boos of voelen ze zich juist schuldig. maar als ik mee ga en dan niet ga zwemmen wordt ik misschien buitengesloten. en al is dat dan maar voor even moet ik toch al bijna huilen als ik daar alleen al over nadenk. weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen?

 

groetjes


3 reacties

Ik denk dat je het groter maakt dan het is.

Een groep vriendinnen die gezellig gaat zwemmen en lol maken, gaat voor het zwemmen en de gezelligheid en de lol. Het is geen geheim complot om naar jouw bikini te kijken.  De ene is ver en schaamt zich daarvoor, de ander is nog niet ver en schaamt zich daarvoor… en iedereen denkt dat zij de enige is die zich schaamt.

 

Hey mandy4

 

Wat jammer dat je onzekerheid je zo veel stress bezorgt. Ik kan me voorstellen dat dit het plezier wat voor je bederft. 

 

Zoals Cajongen zei, kan ik me niet voorstellen dat je vriendinnen van plan zijn om al hun aandacht op jouw uiterlijk te richten. Ze zijn vast bezig met hun eigen onzekerheden, of hebben het eenvoudigweg te druk met plezier maken. 

 

Ik zou zeggen, als je echt niet wilt zwemmen kan je zeggen dat je ongesteld bent, maar het liefst zie ik jou gewoon wel zwemmen, ondanks je onzekerheden. Vertrouw er maar op dat jij er gewoon prima uitziet in je zwemkledij, ook als je vrienden wat voorsprong op je hebben wanneer het op de puberteit aankomt. 

 

Denk je soms je onzekerheid met een vriend(in) te kunnen delen? Op die manier is er iemand die even hun hand op jouw schouder kan leggen, wanneer je onzeker wordt. Ook lijkt het me gewoon fijn om niet op je eentje met je onzekerheid te moeten worstelen. 

 

Gr. Kenshin

Wat ik zou doen is voor een spiegel te gaan staan in een badpak en naar jezelf kijken wat er allemaal mooi aan jezelf is en iedereen is mooi in zijn eigen manier probeer gewoon de mooie ding van jezelf te zien en zet muziek op als boss bitch van Doja cat en ik hoop dat Het helpt 

Reageer