Vraag

onzeker en egoïstisch

  • 14 August 2020
  • 1 reactie
  • 44 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

de laatste tijd ben ik heel onzeker over mezelf en vind ik mijzelf dik terwijl ik de dunste van mijn vrienden ben. Ik heb geprobeerd met (deze vriendin zullen we maar even Jantje noemen) Jantje erover te praten maar zij begon mij toxic en aandachtszoekend noemen omdat ik al dun ben volgens haar maar als ik in de spiegel kijk zie ik alleen maar vet. Ik heb ook met (andere vriendin noemen we even Pietje) Pietje erover gepraat en zij doet wel aardig en helpt mij ermee want ik deed ook amper eten om gewicht te verliezen. Omdat ik met Pietje er zoveel over praat ben ik bang dat ze dadelijk gaat denken dat ik haar alleen gebruik om over mijzelf te praten, ik wil haar ook helpen maar omdat ik zoveel ‘struggles’ heb kan ik dat niet echt en zij wilt meestal niet praten over haar dingen en dat snap ik ook maar toch voel ik mij er slecht over 

 

nou mijn vragen zijn

  1. is het toxic en egoïstisch om te zeggen dat ik mijzelf dik voel tegen iemand die meer weegt dan mij?
  2. Ben ik egoïstisch omdat ik over mijn problemen praat met Pietje?
  3. Kan ik Pietje helpen op een manier zodat ik minder slecht voel dat k zo vaak met haar praat over wat me dwars zit? 

1 reactie

  1. is het toxic en egoïstisch om te zeggen dat ik mijzelf dik voel tegen iemand die meer weegt dan mij? Hangt af van de manier waarop. Ik snap dat het een beetje lullig kan overkomen als bijvoorbeeld zegt: “Tering, ik ben x kilo, ik ben echt dik”, terwijl je vrienden miss wel 10 kilo zwaarder is. Ik zou kunnen begrijpen dat dat niet zo goed kan vallen. “ik vind mezelf dik” klinkt dan toch al weer anders. Het gaat echt om de manier waarop je hierover praat. Je wilt natuurlijk ook niet dat zij er een slecht zelfbeeld aan overhoudt.
  2. Ben ik egoïstisch omdat ik over mijn problemen praat met Pietje? Nee hoor, daar zijn vriendinnen toch voor. Als je voelt dat het echt eenrichtingsverkeer is, kan je haar op het hart drukken dat ze, als ze ergens mee zit, het altijd met jou kan delen. Je kunt haar ook gewoon vertellen dat je je egoïstisch voelt en dat dat totaal niet je bedoeling is. Ze snap je dan sws.
  3. Kan ik Pietje helpen op een manier zodat ik minder slecht voel dat k zo vaak met haar praat over wat me dwars zit?  Geef aan dat je er ook voor haar wilt zijn. Maar als ze haar struggles liever niet deelt, kan je weinig doen. Maar doe ook eens gewoon leuke dingen met elkaar. Ga ergens naartoe ofzo. Gewoon even geen problemen, gewoon even fun. Dat is ook belangrijk.

 

Groetjess

Reageer