Vraag

Onzeker, alleen

  • 15 May 2019
  • 1 reactie
  • 34 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een meid van 14 jaar oud en voel me de laatste tijd enorm onzeker, dit is echt niet altijd zo geweest. Ik had een paar weken geleden nog de aller beste vrienden die ik me kon wensen. Ik had veel aan ze en zat lekker in mijn vel. de afgelopen weken doet mijn beste vriendin veel met een ander meisje uit mijn klas. Daar heb ik op zich geen problemen mee maar ik krijg het idee dat ze mij opzij zetten. Ook mijn gay bestfriend doet in een keer raar. Hij is niet meer zo enthousiast als hij mij ziet en doet raar als ik gewoon vraag hoe het met hem is. Ik voel me daardoor niet op mijn gemak. Mijn school maakt me ook onzeker. Iedereen ziet er leuk uit en ik maar normaal. Ik voel me zelfs onzeker over de hoeveelheid dat ik knipper. Ik kan dit verhaal bijna niet delen omdat ik me er dramatisch door voel en me jaloers voel. Iemand tips?

1 reactie

Hoi!
Laat ik beginnen, er is totaal geen reden om onzeker te zijn! En ik heb er ervaring mee.
Ik ben een jongen van 15 en was als 1e/2e klasser erg onzeker. Ook had ik het gevoel dat niemand me mocht. Het is probleem bij mij was dat ik probeerde mensen als vrienden te hebben waar ik niet zo veel mee had en zij niet met mij. Ik voelde me eenzaam, totdat ik ben gaan focussen op mensen die me wel mogen. Dat heeft zo goed gewerkt! Nu heb ik best veel vrienden.
Onzeker was ik ook, maar er is totaal geen reden voor! Je bent (ja heel cliché maar wel waar) leuk zoals je bent! Jezelf veranderen hoeft niet, dat maakt het zelfs moeilijker om vrienden te maken. Realiseer dat dit alleen tijdelijk is, en dat er heus betere tijden zullen aanbreken! Er zijn altijd wel mensen die je leuk vinden, echt waar!

Reageer