Onzeker

  • 8 October 2020
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik ben erg onzeker over mijn lichaam/mezelf.

Ik heb acne over mij hele lichaam (vooral op schouders & Rug) maar een beetje ok mijn gezicht.

Ik wordt ook vaak uitgescholden (Geen idee of ik het wel pesten kan noemen)

En heb geen vrienden. 

Daarom ben ik erg makelijk prooi en ben erg snel gekwetst.

Ik wil dat het stopt en ik kan er gewoon niet meer tegen. 

Soms denk ik dat mijn enige uitweg is om dood te gaan.

Kan iemand me helpen of tips geven om beter in je vel te zitten, vrienden maken & van zelfmoord gedachtes af te komen Of iemand waarmee ik kan praten?

Thanks!

 


2 reacties

Hey I wanna be happy,

Je gebruikersnaam zegt het al, je wilt graag blij worden. Je geeft aan dat het niet goed met je gaat, je dit niet lekker in je vel. Vervelend!

De dood lijkt misschien nu wel de uitweg voor je moeilijkheden, maar dat is het echt niet! De dood is heel definitief en ik denk dat er wel andere oplossingen zijn. Maar voor nu is het heel lastig, dat kan ik me zeker voorstellen als ik je topic lees.

Vrienden maken is best wel een lastig iets denk ik, tenminste ik kan het me zo voorstellen als je onzeker bent en uitgescholden wordt. Dan voel je je niet veilig. Misschien kan je eens kijken wie je wel aardig lijkt, met wie zou je misschien vrienden kunnen worden. En dat je daar een keert naast gaat zitten in een pauze ofzo. En dat je dan een gesprekje begint, bijvoorbeeld over een les die je net gehad hebt of dat je vertelt over een hobby die je hebt en wat de ander leuk vind. Dat je een beetje kijkt of je dezelfde interesses hebt enzo. Probeer op dat moment je interesse te tonen in de ander en een gesprek te houden. En dan ga je een keer naast iemand zitten in de les en op die manier probeer je een beetje contacten te leggen.

Ik snap dat je je heel erg gekwetst voelt als je wordt uitgescholden, dat is echt niet fijn. Het beste is om dit aan iemand te melden. Dus ga naar je mentor of een vertrouwenspersoon of je ouders ofzo en vertel dat je uitgescholden/gepest wordt. Of dat jij dat in ieder geval zo ervaart. Een mentor of vertrouwenspersoon kan je dan helpen en misschien een gesprek aan gaan met de mensen die je uitschelden. En het is handig als je geen aandacht geeft aan de mensen die dat doen. Negeer ze en probeer te doen alsof het je niet raakt, dat is heel moeilijk, maar als jij hun geen aandacht geeft is het voor hun ook niet 'leuk' meer en zal het sneller stoppen.

Je kan eigenlijk met iedereen over dit alles praten, ik zou iemand zoeken die je vertrouwt. Dat kan echt iedereen zijn, iemand uit je directe omgeving of een familielid ofzo, of iemand thuis. Maar praat er wel over, want dat is belangrijk.

Heb je dingen waar je afleiding in kan zoeken? Zoals muziek of hobby's. Dat als je je down voelt, je zoiets gaat doen en niet de negativiteit dan laat overheersen.

En je kan ook eens contact opnemen met 113, als je last hebt van zelfmoordgedachten/neigingen. Je kan met hun chatten of bellen via www.113.nl of 0800-0113. Het is gratis en anoniem en ze zijn 24/7 bereikbaar.

Of bellen of chatten met de Kindertelefoon via www.kindertelefoon.nl of 0800-0432. Gratis en anoniem, elke dag van 11:00-21:00.

Dus probeer eens een gesprekje met iemand aan te gaan, zoek afleiding op moeilijke momenten, praat er met iemand over en probeer geen aandacht te geven aan de mensen die je uitschelden.

Ik hoop dat je hier iets mee kan, sterkte!

Xx Simply Me

Praat er met je ouders over of vraag op school na of er een vertrouwenspersoon is met wie je kunt praten

Reageer