Onzeker

  • 16 August 2020
  • 6 reacties
  • 112 Bekeken

Badge

Ik ben heel onzeker. Ik vind mijzelf heel dik als in ik heb een soort bierbuikje. Ik die nu wat buikspieroefeningen maar dat maakt me nog niet tevreden, heeft iemand tips? (ik ben een meisje van 13)


6 reacties

Badge

Gezond eten en sporten. Dit helpt vrijwel altijd (resultaten zie je vanzelf, dit kan even duren). Bovendien moet je gewoon blij zijn met je lichaam aangezien IEDEREEN mooi is op zijn/haar eigen manier. Voor meer advies kun je eventueel kijken op de website van het  Voedingscentrum . Veel succes met afvallen maar doe het wel gezond (;

 

(Let op: Eet niet opeens minder dan de normale hoeveelheid van je voeding op een dag.)

Badge

Maar ik durf het mijn ouders niet te vertellen. En ik sport al 3,5 uur in de week(inclusief school) 

Badge

Maar ik durf het mijn ouders niet te vertellen. En ik sport al 3,5 uur in de week(inclusief school) 

Wat durf je je ouders niet te vertellen als ik vragen mag? 

Welke sport doe je? Bij de ene verbrand je meer calorieën dan bij de andere. Sommige mensen zijn ook gewoon wat breder (om het beleefd te zeggen). Daar is niks ergs aan en je moet blij zijn met jezelf. Je bent waarschijnlijk hartstikke mooi. Besef ook dat andere mensen jou ook anders zien dan jij jezelf ziet.

Badge

Ik durf niet te zeggen dat ik zo onzeker over mijn buik ben.... Ik doe zwemmen(30 min-1 uur) en gym en school gym

Badge

Ik durf niet te zeggen dat ik zo onzeker over mijn buik ben.... Ik doe zwemmen(30 min-1 uur) en gym en school gym

Oh, daar hoef je je helemaal niet voor te schamen! Elk meisje is onzeker over iets bij haar lichaam. En met de meeste ouders kun je hier ook gewoon over praten. Waarschijnlijk ben je bang voor hun reactie, maar maak je echt geen zorgen!

Jij bent jij, ik ben ik, zij is zij en hij is hij. Allemaal hebben we een verschillende bouw en daar moeten we trots op zijn. Iedereen is uniek.

Ik denk dat het 'probleem' niet bij het sporten ligt als ik het zo hoor. Eet je veel ongezonde snacks (Chips,  chocola, borrelnootjes etc.)? Zo ja, hoeveel neem je daarvan in een dag/week? Probeer de lekkere dingetjes aan de kant te schuiven en voor gezonde dingen gaan (fruit, groente, noten etc.). Drink ook veel water en laat de fris en al die suikerbommen staan.

Oh ik  bedenk me nog iets, je zou elke dag voor het slapen een kleine workout kunnen doen! Zo verbrand je nog wat en val je sneller in slaap. Deze workouts kun je gewoon op youtube zoeken.

Badge

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.
 

Bellenox schreef:

Oh, daar hoef jeIk denk dat het 'probleem' niet bij het sporten ligt als ik het zo hoor. Eet je veel ongezonde snacks (Chips,  chocola, borrelnootjes etc.)? Zo ja, hoeveel neem je daarvan in een dag/week? Probeer de lekkere dingetjes aan de kant te schuiven en voor gezonde dingen gaan (fruit, groente, noten etc.). Drink ook veel water en laat de fris en al die suikerbommen staan.

Ik eet zo'n 1 bakje chips per week en af en toe wat anders. En ik ben niet van voor hun reactie... Want ze zeggen zelf ook steeds: jij krijgt ook wel een buikje. Jij bent ook niet meer zo dun hoor! (vroeger was ik wel slank) 

Reageer