Vraag

onzeker

  • 23 July 2020
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey

Ik ben heel erg onzeker over mezelf. Niet alleen kwa uiterlijk maar ook aan innerlijk. Ik ben super verlegen en ik maak moeilijk vrienden. K vind het gw lastig om op mensen af te stappen een praatje te beginnen. Verder kan ik meer dingen bedenken aan mn uiterlijk die k lelijk vind dan dat ik mooi vind. Iemand tips om sterker on mn schoenen te staan. Ik heb al faalangst training gehad maar dat hielp nii 

Xx


4 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Hey,

 

tegen verlegenheid kan ik je niet zoveel helpen. Maar vrienden wel.

 

als school weer begind zit je soms in 2tallen. Dan kan je bvb uitleg vragen aan degene naast je. Maak er een gesprek van en je bouwt iets kleins open dat kan de volgende keer sterker worden.

 

En ondhoud altijd dat je mooi bent zoals je bend en je je sterke punten moet laten zien en niet je slechte

 

ik hoop dat dit helpt

 

MVG annoniemejongen

Wat jij lelijk aan jezelf vindt, vinden anderen misschien mooi. Maak af en toe een praatje met een paar mensen. Misschien ontdek je dat je heel wat gemeen hebt met die persoon en worden jullie goede vrienden.

Reputatie 2
Badge +1

Hey

Ik heb dat ook heel erg. Het enige wat je kan doen is jezelf omarmen om hoe je bent. Je kunt er niet veel aan veranderen en iedereen is goed zoals ze zijn. Als je vrienden wil maken moet je gewoon met iemand gaan praten want vriendschappen onstaan vanzelf.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes Xx

Hi

Ik weet niet echt wat je tegen onzekerheid over je uiterlijk kan doen anders dan jezelf accepteren om wie je bent. En het is heel makkelijk voor jezelf om negatief over jezelf te praten. Maar probeer ook de goede kanten van jezelf te zien. Dat hoeft niet per se over je uiterlijk maar ook over je personaliteit bijvoorbeeld.

Ik was vroeger ook verlegen. Ik ben het denk ik nog steeds maar ik ben er mee om leren gaan. Verlegen zijn voor mij is dat nare, enge gevoel als je nieuwe mensen gaat ontmoeten. Maar nu heb ik gewoon geaccepteerd dat dat gevoel er is en dat ik er even door moet zetten. Want in principe is het alleen maar een gevoel.  Ik kan dat gevoel mijn hele leven laten regeren, maar ik maak veel liever kennis met nieuwe vrienden en maak zo nieuwe vrienden.

Reageer