Vraag

ontevreden over borsten

  • 10 August 2020
  • 6 reacties
  • 132 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo mensen,

Ik ben een meisje van 14 jaar, en ben 1.63m of zo, en heb volgens mij gewoon een gezond gewicht (45kg).

Ik heb alleen  cupmaat 65E, en daar ben ik niet zo blij mee. Het zit niet  in de familie of zo(beide families hebben cup B´s of zo), en heb tot en met mijn 12e helemaal geen cup gehad. Ik draag nu voornamelijk sport bh´s om ze te ´´verbergen´´. of tenminste ´´stevig te houden´´.. 

Ik zou graag een borstverkleining willen, maar ben nog te jong.

Ik turn 9 uur per week en eet wel gezond maar niks helpt.

Ik ben ook aan het manifesteren, en begin ze wel steeds meer te gaan accepteren.(ook omdat mijn vriendinnen nu ook eindelijk borsten beginnen te krijgen)

Heeft iemand nog tips?

Ja danku :))

(oh ja, ik ben helemaal niet ongelukkig met mijn borsten, maar het lijkt mij fijner om een wat kleinere cup te hebben. :)))


6 reacties

Ik ben even gaan googelen:nerd::sweat_smile: en ik vond dit artikel. Hierin staat onder andere dat je met verschillende workouts (bijv. cardio, push-ups en planken) je borsten wat zou kunnen verkleinen. Ik heb alleen geen idee hoeveel hiervan waar is:joy: . Misschien is het gewoon complete onzin, maar dit is vrij onschuldig om te proberen lijkt mij. Zulke workouts kunnen sws geen kwaad.

Maar ik zou er niet zo mee zitten denk ik. Accepteer jezelf inderdaad zoals je bent. Als je een beetje oplet wat voor kleding je draagt valt het waarschijnlijk niet eens op.

 

Groetjess

Reputatie 6
Badge +5

@xLisa , goed dat je meedenkt! De sportoefeningen uit het artikel kunnen geen kwaad. 

Pas wel op voor supplementen, deze moeten voorgeschreven worden door een huisarts of zijn pas vanaf 18 jaar te gebruiken. 

Groetjes, 

Renske (De Kindertelefoon)

Reputatie 5
Badge +3

Vervelend om te horen, hangen ze of zijn ze nog stevig?

mocht je namelijk rugklachten krijgen dan is er een medische noodzaak en kan een arts je ook nu al helpen.

Ik ben even gaan googelen:nerd::sweat_smile: en ik vond dit artikel. Hierin staat onder andere dat je met verschillende workouts (bijv. cardio, push-ups en planken) je borsten wat zou kunnen verkleinen. Ik heb alleen geen idee hoeveel hiervan waar is:joy: . Misschien is het gewoon complete onzin, maar dit is vrij onschuldig om te proberen lijkt mij. Zulke workouts kunnen sws geen kwaad.

Maar ik zou er niet zo mee zitten denk ik. Accepteer jezelf inderdaad zoals je bent. Als je een beetje oplet wat voor kleding je draagt valt het waarschijnlijk niet eens op.

 

Groetjess

Dankje, xx

Vervelend om te horen, hangen ze of zijn ze nog stevig?

mocht je namelijk rugklachten krijgen dan is er een medische noodzaak en kan een arts je ook nu al helpen.

Ze zijn nog stevig (komt voornamelijk door het turnen)

Ik ga alsnog wel een afspraak maken met mijn huisart om te kijken of zij een oplossing heeft, omdat ik toch automatisch ´´meer met mijn schouders naar binnen begin te lopen´´.

Dankjewel voor het reageren.

Hee,

Vervelend dat je last hebt van de grootte van je borsten!

Borsten zijn niet altijd veel vet. Soms gaat het dus niet weg met sport en voeding. Bij iedereen werken de hormonen anders en iedereen krijgt dus andere borsten. 

Zelf wil ik mijn borsten niet hebben, want ik ben trans. 1.5 jaar ofzo geleden ben ik begonnen met binden (dan draag je een binder, een strak hesje, om je borsten, waarmee je een "platte" (of plattere) borst krijgt) en ik ben flink afgevallen. Toen ben ik een cupmaat gedaald. Aan jouw gewicht te zien, zal dat niks uithalen, afvallen, en zou ik ook niet proberen. 

Je zou wel kunnen binden, maar daar zitten wel veel risico's aan verbonden. Zo kunnen je borsten van vorm veranderen, mag je er niet mee sporten, mag je ze maar een klein deel van de dag dragen en zo kan ik nog wel meer opnoemen. Mocht je toch geïnteresseerd zijn, zeg het ff dan gooi ik wat linkjes met info, voorlichting en resources in een reactie, zodat je veilig kan binden. 

Verder, zoals hierboven gezegd, kun je een borstverkleining krijgen als het je fysieke klachten geeft als rugpijn. Dit wordt ook bij minderjarigen gedaan, maar zelden. Desondanks is het iets nuttigs om je in in te lezen als je er lichamelijk veel hinder van ondervindt. 

Het draait idd om zelfacceptatie als ze niet om medische redenen verkleind moeten worden. Je schrijft dat je wel op de goede weg bent.

Weet dat iedereen andere borsten heeft en er zijn heel veel verschillende soorten borsten. Zo veel mensen hebben ongelijke borsten, niet symmetrische borsten, andere tepels en onzekerheden over de grootte. Je bent dus niet de enige! Bijna iedereen is wel eens onzeker geweest over zijn/haar borsten! 

Gr. Pin

Reageer