Skip to main content
Vraag

onrust op werk

• October 17, 2025
  • 1 reactie
  • 23 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyy iedereen, ik wou even mn mening delen en vragen hoe jullie het zouden doen of er van vinden :)

Ik werk in een supermarkt en er zijn veel vieze mannen die precies op de tijden dat ik (15 jaar oud) en mn collega's  waar ik heel erg bevriend mee ben lastig vallen. Als we moeten spiegelen dan krijg ik vaak de opmerking van mannen dat hij het leuk vind als ik op mn knieën zit (ik spiegel of vul het onderste schap) en vaak zeggen ze ook dat hij het leuk vind om achter me te lopen als ik zeg dat ze me mogen volgen naar het product. Als ik buk is mn shirt niet lang genoeg om het onderste deel van mn rug te bedekken en daar had ik al wat op bedacht met een speld het shirt aan de broek maken want je krijgt alweer opmerken over "leuke onderbroek" "nog ietsjes verder omhoog"  

Ikzelf ben hier inmiddels al aangewend, maar ik vind het heel sneu voor de nieuwe meisjes die er komen werken. Ik laat ook vaak tientallen schetsen en plaatjes zien aan ze van de mannen waar ze afstand van moeten houden. Een vriendin van mij werkt hier ook en ze word al 4 jaar achternagezeten en aangeraakt (aan de arm, rug, schouder en hand) door een specifiek man die er altijd is. Ik was er klaar mee en heb hem aangesproken en hij ontkende en luisterde niet. Ik begon hem te duwen en te slaan en boem opeens ben ik degene die "de fout" is ingegaan. Ik dacht bij mezelf; hij heeft geen toestemming gevraagd om haar aan te raken dus hij heeft ook geen recht om eerst toestemming te  geven als ik hem aanraak (sla en schop) toch? Iemand het met me eens? Of ben ik gewoon hier wel de fout ingegaan? Ik had een officiële waarschuwing gekregen.

De manager doet er niet veel aan en mn vader heeft een klacht ingediend waar vervolgens niets mee word gedaan. Ik heb ontslag genomen net als veel andere meisjes, sindsdien is de supermarkt vrijwel leeg want ja geen vulploeg meer voor hun.

Sorry beetje lang verhaal maar moest het even kwijt en weten wat jullie daar nou van vinden.

Dankje wel :)

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 19, 2025

Wauw, dat klinkt echt zo vervelend en onterecht! Het is echt niet oké dat die mannen zo over jou en je vrienden praten en je geen bescherming krijgt van je manager. Je had niet moeten slaan, maar ik snap wel dat je zo boos was. Het is goed dat je uiteindelijk hebt besloten om weg te gaan, want je verdient beter! 

xx liefs Wolf 🐺