Vraag

ongewild in een ander land

  • 13 November 2021
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

Badge

Hallo,

ik ben ……  en ik woonde eerst in Nederland.

toen ik zestien was ging  het niet zo goed op school werdt geschorst en had dus veel problemen zowel thuis als met school . School wou me niet meer terug en wou ook niet helpen met een nieuwe school tevinden. Toen hebben mijn ouder besloten om mij naar me vader te sturen in Marokko ik wou niet maar ben toch gegaan uiteindelijk, na 1 jaar ben ik weer terug gekomen naar Nederland met de voorwaarden dat ik weer naar school ging mbo niveau 1. Na een half jaar vond ik er niks maar aan en ging ik vaak met vrienden om en had ik een slechte band met mijn familie. Toen moest ik weer naar Marokko en daar ben ik nu nog steeds ik ben goed met computers en werk daar ook mee hier maar ik voel me niet gelukkig ik wil terug naar Nederland maar ik heb het gevoel dat ik niks kan hier. Mijn mening telt niet ben inmiddels 18 en ik moet me eigen beslissingen kunnen nemen. Ik heb er over na zitten te denken om te vluchten maar als het fout gaat kan ik maar niet bedenken wat er volgt ik kan de taal wel een beetje maar het meeste nog niet. En ik heb wel een laten we zeggen voor Marokkaanse standaarden een luxe leven ik eet vaak buiten krijg vaak nieuwe kleren ga vaak op vakantie maar ik voel alsof ik wordt omgekocht. Ik wil zo snel mogelijk weg hier er is hoop in zicht misschien kan ik rond december zogenaamd terug naar Nederland op vakantie en dan wil ik daar blijven maar ik weet niet wat voor schade dat brengt naar mijn familie in Nederland ik hoop dat iemand mij iets te weten kan brengen en me door deze tijd helpt 


1 reactie

Dit is een erg ingewikkelde situatie waar je in zit, het jammere is dat in Nederland zelfstandig wonen kapot duur is. En een echte baan vinden toch die diploma vereist.

Wat ik zou doen is naar je ouders in Nederland gaan, en zeggen dat je er nu vol voor gaat, schrijf een plan wat je gaat doen. En deel dat met je familie in Nederland. Misschien kan je alvast een bijbaantje zoeken, een goede MBO vinden, waar je echt bij past. Alles regelen qua administratie en verzekeringen. En zodra je in Nederland bent bied je hulp aan bij het huishouden door klusjes te doen. Maar vertel ook hoe je je voelt in Marokko

Ik denk dat dit een stuk gaat helpen om opnieuw bij je familie te wonen.

Reageer