Vraag

ongesteld op kamp

  • 18 July 2019
  • 6 reacties
  • 814 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii, ik heb al soort van eerder een topic aangemaakt over dat ik wss ongesteld ben op kamp. Ik zou dus gister ongested worden mr ik ben nog steedts niet ongesteld en zondag ga ik op kamp, en dan wil ik dus echt niet mn eerste dagen ongesteld zijn. Weet iemand wat ik kan doen? Van de dokter mag ik geen pil gebruiken ofz omdat ze me te jongen vind (ik ben 15 en sinds mn 11e ongesteld) mr tis nu sws denk ik al te laat voor de pil

Xx

6 reacties

Paracetamol!
En tampons/een menstruatiecup werkt beter dan maandverband denk ik.
Hoi

Je menstruatie komt eraan, terwijl je zondag op kamp vertrekt. Je zou het vervelend vinden om ongesteld te zijn gedurende de eerste dagen van het kamp.

Je menstruatie kan elk moment beginnen. Dat je een dagje te laat bent kan gebeuren, en moest je vandaag of morgen ongesteld worden, is de kans groot dat de zwaarste bloeding achter de rug is tegen je vertrek. Desnoods beperk je je de eerste dagen tot minder belastende activiteiten die zich op het land en niet in het water plaatsvinden.

Ongesteld zijn op kamp is uiteraard niet fijn. Het kan flink balen zijn, en daarom lijkt het me nuttig om een reisgenoot of kampleider in te lichten. De persoon die je in vertrouwen neemt, zou je kunnen bijstaan, en eventueel helpen bij het zorgen voor voldoende comfort.

Groetjes
Kenshin
Hii, bedankt voor jullie reacties! Menstruatiecup gaat denk ik niet lukken aangezien het daar alles behalve hygienisch is en k voel me ook niet heel comfortabel om cup daar schoontemaken waar iedereen bij staat.

Tenzij je fysiek niet mee kan doen door een verstuikte enkel ofz, moet je met alle opdrachten meedoen. Ook komen we niet vaak bij een wc, en op de wc op het kampterein staan geen prullebakken. We moeten ook samen douchen in een gezamelijke douch ruimte ( wel jongens en meiden apart) mr dat lijkt me ook geen goed plan (ivm bloedplasjes na het douchen enz🤢)

Ik zit er misschien aan te denken om niet te gaan, mr dat zou ik wel heel jammer vinden want ik kijk er het hele jaar al naar uit.

Xx
Thuisblijven van kamp lijkt me inderdaad erg zonde. Ik vermoed dat je daar spijt van zal krijgen. Het lijkt me nuttig om maandverband aan te schaffen met een hoge absorptiecapaciteit, zodat je deze niet vaak hoeft te vervangen. Je zou de verpakking van bv. snoep kunnen meebrengen naar de wc, om daar je maandverband in te wikkelen. Dat pakje kan je later weggooien, wanneer je een prullenbak tegenkomt.

Een ouder zou een briefje voor je kunnen schrijven, dat je aan de leiding kan geven. Op die manier zijn ze op de hoogte, en kunnen ze er rekening mee houden. Je zou bijvoorbeeld op een verschillend tijdstip van de groep kunnen douchen.

Gr. Kenshin
Hii,

Ja dat is wel een goed idee van het snoeppapiertje! Op een ander tijdstip douchen zal niet gaan, mr dr zijn wel een paar aparte hokjes voor als de leiding wilt douchen dus ik zal dan misschien daar wel mogen douchen. Heel erg bedankt!

Xx
Vragen of je in zo'n hokje mag douchen, lijkt me een goed plan. Ik kan me voorstellen dat je niet de eerste bent met die vraag, en dat ze vast enkele nuttige tips voor je hebben.

Zie je het kamp al wat meer zitten? De hele dag actief zijn en deelnemen aan activiteiten, zou ervoor kunnen zorgen dat je je menstruatie grotendeels vergeet.

Gr. Kenshin

Reageer