Vraag

Ongesteld op kamp?

  • 18 May 2019
  • 3 reacties
  • 270 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii,
Ik ga in de zomer op kamp, maar mijn menstruatie planner geeft aan dat ik net een week voor kamp ongesteld wordt. Nu ben ik te laat deze maand waardoor het op kan schuiven en een deel van kamp ongesteld zal zijn. Nu is ongesteld zijn op kamp niet echt een optie. Weet iemand wat ik kan doen? Ik heb al aan de pil gedacht mr dat vindt ik toch een beetje eng ofz..

Xx

3 reacties

Hey Iammy

Volgens je berekeningen zal je ongesteld worden op kamp. Dit lijkt je onpraktisch.

Jij bent vast niet de eerste en enige die ongesteld zal zijn op kamp. Ik veronderstel dat er, ook op een camping, avonturenpark, etc. doucheruimten en wc's aanwezig zullen zijn. Je kan, eventueel in een klein heuptasje, de spullen meenemen die je nodig zal hebben.

Het kan helpen om iemand in vertrouwen te nemen. Een vriend(in) bijvoorbeeld, of een begeleider van het kamp. Op die manier heb je iemand die je helpt bij het meebrengen van de nodige spullen, en samen met jou uit kan kijken naar een schone wc.

Heb je ervaring met een menstruatiecup? Een menstruatiecup is een siliconen cupje dat het bloed in je lichaam opvangt. Deze cup leeg je in het toilet, was je grondig, en breng je weer in. Je kan de cup tot twaalf uur dragen, en aangezien je hem herbruikt, hoef je geen andere spullen rond te dragen.

Het leren gebruiken van een menstruatiecup vergt enige oefening. Wel kan je er ook tussen je menstruatie door mee oefenen. Zou je een menstruatiecup overwegen?

Groetjes
Kenshin
Op kamp zitten delen we met mensen 4 tot 18 jaar het zelfde wc gebouw, waar geen prullenbakjes in de wchokjes zitten en we hebben mr 3x 1 uur vgm in de week en dan kunnen we in dat uur douchen. Het is wel een gezamelijke douch (jongens en meiden wel apart🙃) mr het lijkt met niet handig om te gaan douchen als ik ongesteld ben (vaak ging ik toch al niet douchen, ik ben een beetje preuts😂) ik wil niet dat er bloed op de vloer komt waar iedereen bij staat.

Ik heb ooit een menstruatiecup geprobeert maar vond deze niet fijn en ik denk dat het ook niet het allerhandigste is op kamp omdat daar niks echt hygienisch gaat.

Wel heel erg bedankt voor je bericht! Ik ga het ook tegen mn vriendin vertellen die meegaat (dat ik ongesteld had moeten zijn/ben) en toch misschien iets van een pil overwegen ofz

Xx
Hm, ik begrijp je zorgen. Het verbaast me dat er geen prullenbakjes voorzien zijn. Ook kan ik me voorstellen dat een gemeenschappelijke douche je stress bezorgt.

Zou het kunnen dat er een afzonderlijk douchegebouw beschikbaar is voor de leiding? Je zou kunnen vragen of je daar gebruik van zou mogen maken. Ik vermoed dat een leider zich in jouw plaats zal kunnen stellen.

Als je betwijfelt of je de menstruatiecup grondig zal kunnen wassen, kan het inderdaad verstandig zijn om deze niet te gebruiken op kamp.

Goed dat je van plan bent een vriendin in vertrouwen te nemen. Zou je, eventueel samen met je vriendin of moeder, naar de huisarts durven? De huisarts kan je uitleggen welke types er zoal zijn van de pil, en welke een optie zou kunnen zijn voor jou.

Gr. Kenshin

Reageer