Skip to main content

Ongepaste grapjes

• September 17, 2025
  • 7 reacties
  • 138 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Er is iets gebeurd op school deze week. Ik zit er heel erg mee. Ik had dus muziek en ik moest van mijn docent naast allemaal jongens gaan zitten. Ik wist eigenlijk niet zo goed waar ik moest gaan zitten, dus ik vroeg van: “waar moet ik gaan zitten?” en toen zeiden een paar jongens: “Ja je kunt wel op … (naam van die jongen) gaan zitten, daar is nog wel een plekje vrij” en ik vond dat al heel raar. 

Toen ik op mijn plek zat zeiden diezelfde jongens tegen een andere jongen in mijn klas (die ook gepest wordt door hun) over mij van: “ja .. (naam van de jongen die ook gepest wordt) spuit haar vol” en “… spuit over haar heen, kom op je kunt het wel". Toen ze dat zeiden voelde ik me heel vies en ik raakte helemaal in paniek. Op dat moment had ik er niks van gezegd, want als mensen gemeen ofzo tegen me doen, ‘bevries’ ik gewoon helemaal. 

Na de les had ik het verteld tegen een vriendin van mij en die zei dat ik er wat had moeten zeggen. Ook heb ik het mijn ouders verteld en die zeiden dat dat echt niet kon. 

Ik durfde die dag daarna niet naar school omdat ik bang was dat ze meer van dat soort grapjes zouden maken. Gelukkig is dat niet gebeurd. Toch ben ik nogsteeds bang dat ze weer zoiets gaan zeggen. Ik denk de hele tijd dat ik me gewoon aanstel. Wat moet ik doen? Zijn de dingen die zij zeiden oké?

7 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 19, 2025

Omg dat is echt heel stom en gemeen van die jongens 😟 Ze mogen dat echt niet zeggen, dat is pesten en het is helemaal niet jouw schuld. Jij stelt je echt niet aan, het is logisch dat je bang en vies voelt. Je kan het aan iemand vertellen die je vertrouwt, zoals je ouders, een juf of meester, of een vriend(in) die je helpt.

Blijf het zeggen als het nog eens gebeurt, dan weten volwassenen dat het serieus is. Je kan ook opschrijven wat er gebeurde, wanneer en wie erbij waren, dat helpt als iemand je wil helpen. Doe dingen die je fijn en veilig laten voelen, zoals tekenen, muziek luisteren of met een vriend spelen. Het is echt niet jouw fout en je mag altijd zeggen dat iets niet oké is.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 20, 2025

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

@Wolf  Heel lief! Ik ga dat doen als ze dat nog een keer zeggen. Bedankt!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 25, 2025

Hebben ze het nog een keer gedaan?

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 26, 2025

Nee, gelukkig niet!

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • September 27, 2025

Hoi, gelukkig dat ze het niet weer deden. Maar wat een domme kleuters. Hoewel kleuters zeggen niet eens zulke domme dingen!  Het advies van ​@Wolf  is een goede. Het is eigenlijk intimiderend wat ze deden. Ze verdienen straf. En jij een goede knuffel ! Ik kan er gewoon boos om worden.  Dan lees je dat een lieve beleefde jongen als ​@Tover01 om een foutje voor de klas moet staan en wordt gestraft en deze pestkoppen kunnen maar hun gekke dingen zeggen, pfff .  En jij zit er mee. Volgende keer mag je echt steun zoeken hoor! Nogmaals een knuffel!  Groetjes Tjempie xxx

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 29, 2025

Onnodige quotes verwijderd

@Tjempie Dat is zo lief!

• October 12, 2025

omg ik snap je echt gemeen