ongemak door leerlingbegeleider bij vragen over neiging tot snijden

  • 18 May 2022
  • 1 reactie
  • 69 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

In begin maart dit jaar ging het heel slecht op school en iemand heeft dat uiteindelijk aangegeven bij docenten. Toen werd ik in gesprek gezet en werden mijn ouders ingelicht. Ik heb van beide mijn docenten en ouders daar veel steun voor gekregen. 1 van die dingen was dat ze geïnformeerd werden dat ik mezelf sneed. Ik heb daardoor hier en daar littekens, maar van de laatste keer heb ik hele grote littekens omdat ik heel diep had gesneden. Nadat dit allemaal was gebeurt, gaat het uiteindelijk beter op school, maar er is 1 ding. Ik word sindsdien elke donderdag uit de klas gehaald door een leerlingbegeleider voor gesprek, dan vraagt ze hoe het met me gaat en dingen over school enzo. Maar ze vraagt ook elke keer of ik nog de neiging heb gehad om te snijden, en daar word ik altijd heel ongemakkelijk van. Laatst had ik een korte broek aan, en ik liet mijn moeder wat op mijn been zien, en ineens trok ze mijn pijp omhoog (daaronder zat op mijn bovenbeen de diepe sneeën) en zat ze er aan. Ik vond t niet leuk, vreselijk. Want meteen ging het gezellige gesprek over mijn littekens en werd het heel stil en ongemakkelijk. Ik wil gewoon niet dat mensen het er over hebben zonder dat ik het er over heb, ik wil het gewoon vergeten zolang ik geen neigingen of terugvallen heb.   


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hoihoi

Kun je aangeven bij die begeleider dat je het er niet steeds over wilt hebben of gaat ze gewoon door?
3 jaar terug sprak ik altijd een lestijd af met een soort begeleidster zodat ze me niet uit de klas hoefde te halen omdat ik bang was voor vragen, stelt jou klas soms vragen over waarom je steeds weg wordt geroepen? 
Als je littekens onder een korte broek uit komen kun je misschien kijken voor een afritsbroek waar je dan de pijpen bij los zet als het te warm wordt (ziet er alleen wel een beetje emo uit, ma das mn stijl nu eenmaal). In ieder geval fijn dat het nu goed gaat.

Groetjes DaVinci 

Reageer