Vraag

Ongelukkig..

  • 21 March 2023
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

Badge

Hey, ik zit in een best wel moeilijk deel van m'n leven.. Ik ben namelijk op 7 maart 2022, aangereden door een vrachtwagen.. Het gaat hier niet over maar hierdoor ga ik niet naar school.. Over een aantal weken ga ik naar een speciaal soort onderwijs.. Ik ben best wel ongelukkig want ik zit alleen maar op m'n tel en tablet.. Verder ga ik naar de fysio en ziekenhuis voor controles. Ik doe eigenlijk niks voor school.. M'n moeder is daar heel boos over.. Ik word daar super verdrietig over:( De band met m'n moeder was sowieso al slecht.. we hebben vaak ruzie en ja. Hier komen de vragen..

 

(Ik zit in de 2e en ben net 14 jaar)

Vraag 1: Wat moet ik doen? Veel aan school werken? (Op dit moment maakt het mij nog ongelukkiger)

Vraag 2: Is het erg dat ik vaak ruzie heb met m'n moeder?

(Ik heb geen vader dus ja.)

 


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hey,

Boh, echt lastig dit! Ten eerste, wat heftig zeg! Ik snap heel goed dat je getraumatiseerd bent door die aanrijding en snap dat je nog geen zin hebt in school. Toch, ja nu komt het, toch zou ik naar school toegaan. Al is het maar voor je vriendinnen en dat je in een ander omgeving bent met afleiding. Dat zal denk ik echt helpen. Leg de aan de leraren uit in welke situatie je zit. Ze zullen dat echt begrijpen en je gaan helpen! Probeer ook, wat je schrijft, niet te vaak op je telefoon te zitten. Pak een leuk leesboek of doe een spelletje, of ga buiten wandelen. Nee, ik zeg niet dat je nooit meer op je telefoon of tablet mag zitten, maar met mate! 

Van de ene kant snap ik je moeder. Zij is alleen maar boos, omdat ze jou wil beschermen in dat soort dingen. Wel erg dat je band met je moeder slecht(er) is! Ga wat leuks samen doen, of ga een dagje uit met elkaar. En als je broers/zussen hebt, praat met hun erover! Luister na wat je moeder zegt en laat haar uitpraten. Dan zeg je pas, op een rustige toon wat jij vind! Zoek samen naar een oplossing!

Ik hoop je geholpen te hebben! Hopelijk helpt dit je! 

Een poot van:

Dino <3

Badge

@Dinosaurususx 

 

Dankjewel voor de goede tips! Binnenkort ga ik naar speciaal onderwijs en dat zal mij vast goed doen! Alleen ken ik daar niemand, best spannend maar ook inderdaad zoals jij zegt, afleiding. :)

Reputatie 2
Badge +1

Hey @Anoniempje20xx ,

Wat top dat je dat doet! Geloof er maar in! Ik hoop dat je leven wat beter wordt! Ik gun het je echt!

Een poot van:

Dino <3

@Anoniempje20xx hi lieverd

 

omg wat erg wat er is gebeurd! :(

  • als ik jouw was zou ik een klein beetje aan school werken. en dan bedoel ik niet dat je de hele dag huiswerk moet maken, maar dat je iets meer kunt doen. probeer uitleg videos te bekijken, maak samenvattingen of maak een les. je mist namelijk best veel van school. probeer om de dag naar school te gaan, maar ik snap heel erg goed dat dit lastig kan zijn na alles wat je hebt mee gemaakt. ik denk dat je zelf het best kan beslissen of je naar school kan of niet. ik snap namelijk dat je wel tijd nodig hebt! maar niks doen voor school dat lijkt me geen goed idee als ik eerlijk ben
  • zoals dino zei, zoek afleiding. lees een leuk boek, kijk een leuke serie, ga wandelen / fietsen of tekenen :)
  • wat stom dat je vaak ruzie hebt! miss kan je hier met iemand proberen over te praten, met vriendinnen, docenten of met de kindertelefoon (deze mensen zijn getraind om jouw te helpen en ze zijn heel aardig!)
  • wat spannend dat je naar een nieuwe school gaat! het word vast leuk! miss maak je wel nieuwe vrienden. en je kan ofc altijd met de docenten daar praten! blijf vooral jezelf en laat je niet door anderen veranderen :) heel veel succes op school

onthoud dat je ook goed tijd voor jezelf moet nemen! je moet namelijk goed in je vel zitten, en soms kan dat even duren. Menthal health first!

ik hoop dat alles zo snel mogelijk goed komt!
jij kunt dit! ik ben trots op je

heel veel sterkte! en laat je me even weten hoe alles is gegaan? Hoe gaat het nu met je?

ik hoop dat je iets aan deze berichtjes hebt :)

succes

 

liefs

emma

<3

Reageer