Vraag

ongelukkig

  • 10 March 2019
  • 5 reacties
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 14 en voel me al meerdere jaren ongelukkig omdat ik vaak medische problemen heb en school niet lukt op de basisschool werd ik vaak gepest en ben een naar de middelbare school gegaan voor nieuwe hoop toen ik op de middelbare school deed ik stoer omdat ik bang was om weer gepest te worden ik haalde de eerste paar maanden veel hoge cijfers en kreeg daarna een zware hersenschudding ik ben dat jaar blijven zitten en was het sukkeltje van de school in de 2de heb ik niet veel vriendin omdat ze allemaal jonger zijn. Er is iemand op mn hoofd gesprongen en heb weer last van mn hoofd waardoor ik weer slechte cijfers haal en niet vaak aanwezig bent de leraren geven er niets om en als ik bv. een boekbespreking moet hebben en heb niet af voor de tijd dat het eigenlijk moet af zijn moet ik bij de directeur zitten of afdelingsleider zitten. ik had het eerste jaar vwo advies en moet nu naar kader ik zie mn hele toekomst weg gaan en wil wel de les volgen maar word er vaak uitgezet omdat ik het niet snap ze zeggen dan dat ik niet luister wat ze zeggen zo heb ik vaak strafuren gehad en voel me er heel ongelukkig bij elke leeraar maakt grappen om mn cijfers.

heeft iemand tips want ik zie mn leven echt niet zitten en wil niet met mn ouders praten over mijn situatie.

Bedankt!

5 reacties

sorry voor het slechte nederlands
Hii,

Ik ben 14 en voel me al meerdere jaren ongelukkig omdat ik vaak medische problemen heb

Wat kut voor je dat je al jaren ongelukkig bent. Wat voor mediche problemen heb je?

en school niet lukt op de basisschool werd ik vaak gepest

Wat voor pesten deden ze, dingen zeggen? Je schoppen/slaan? Ik kan daar zo boos over worden! Waarom zou iemand iemand ander gaan pesten? Zouden zij het leuk vinden als zijn gepest zouden worden?

en ben een naar de middelbare school gegaan voor nieuwe hoop toen ik op de middelbare school deed ik stoer omdat ik bang was om weer gepest te worden

Je, moet altijd jezelf blijven! Vroeg of laat waren ze er echt wel achter gekomen en als je jezelf blijft dan krijg je ook echt wel vrienden. En echt waar, ik snap je wel en ik hoop dat je nooit meer gepest word! Hoe haal je het in je hooft om iemand te pesten!? (jij niet hoor maar die pesters)
ik haalde de eerste paar maanden veel hoge cijfers

Dat heb je in ieder geval goed voor elkaar gekregen!

en kreeg daarna een zware hersenschudding ik ben dat jaar blijven zitten

Dat is wel jammer, dat je een jaar moest overdoen. Maar nog steeds geen reden om anders tegen jou te doen. Die mensen zijn gewoon eigenlijk hetzelfde als jou!

en was het sukkeltje van de school

Het sukkeltje van de school?
Wat deden ze dan?
Deden er veel mensen aan mee?

in de 2de heb ik niet veel vriendin omdat ze allemaal jonger zijn.

Mischien kun je naar een bijeenkomst gaan om mensen te leren ontmoeten van jou leeftijd.

Er is iemand op mn hoofd gesprongen

Waarom is iemand op je hoofd gesprongen?
Perongeluk?
Express?

en heb weer last van mn hoofd waardoor ik weer slechte cijfers haal en niet vaak aanwezig ben

Kun je het niet uitleggen dat je last hebt van je hooft en dat de reden is voor je slechte cijfers. En kan er niks aan gedaan worden dat je je weer beter voel? En niet meer last van je hoof hebt?

de leraren geven er niets om en als ik bv. een boekbespreking moet hebben en heb niet af voor de tijd dat het eigenlijk moet af zijn moet ik bij de directeur zitten of afdelingsleider zitten.

Wat een slechte leraren zijn dat dan! Waardoor komt het als je bijv. een boekbespreking niet af hebt?

ik had het eerste jaar vwo advies en moet nu naar kader ik zie mn hele toekomst weg gaan en wil wel de les volgen maar word er vaak uitgezet omdat ik het niet snap ze zeggen dan dat ik niet luister wat ze zeggen zo heb ik vaak strafuren gehad en voel me er heel ongelukkig bij elke leeraar maakt grappen om mn cijfers.


Het is jammer dat je nu op een lager niveau zit. Wat wil je later worden? Je kunt er uiteindelijk nog heel veel mee worden. Kun je het niemand uitleggen dan? Waarom je eruit word gestuurd en wat zeggen je ouders ervan?

Her is mischien een goed iddee om met iemand te gaan praten die je kan helpen!
sorry voor het slechte nederlands

Och.. Dat maakt toch hellemaal niks uit?! Niemand is perfect in Nederlands schrijven.
hey!

Kan je misschien iemand anders in vertrouwen nemen om erover te praten. Zelf praat ik ook met een psycholoog en dat helpt echt wel. Het kan zijn dat je je misschien beter voelt?

Succes!
Annika
Heel erg bedankt voor de reacties ik heb een besluit genomen dat ik met een vertrouwenspersoon ga praten.
Goed besluit! Hoop dat het je helpt. Heb je al een gesprek aangevraagt?

Reageer