Skip to main content

ondragelijk veel stress en zelfbeschadeging

• January 11, 2026
  • 8 reacties
  • 115 Bekeken

Forum|alt.badge.img

heyy, ik ben 13 en zit in de 2e

Ik doe mezelf pijn en als je meer wil weten zie mijn andere topics. Ik heb zo veel stress dat ik er niet mee om kan gaan ik kan niet slapen, niet eten en ben gwn chagrijnig. op school zet ik een fake lach op en niemand merkt iets. Maar ik voel me gewoon zo slecht dat ik niet weet wat ik moet doen. Het enige moment dat ik er niet aan denk is als ik sport. Dat probeer ik dan ook vaak te doen. Maar voor de rest gaat het echt slecht met me en niemand heeft ook maar iets door. ik kan ook natuurlijk niet hun de schuld geven maar het geeft wel het gevoel dat niemand genoeg boeit om te vragen hoe het echt gaat. Ik heb onder andere stress door een jongen in mijn klas. Hij haat mij voor geen reden maar ik probeer aardig tegen hem te blijven. Hij zegt dingen tegen mij als dat niemand van mij houd en dat ik beter gewoon zelfmoord kan plegen. Hij zegt dit zo vaak (1/2x per dag) dat ik het langzaam begin te geloven. Ik weet niet meer wat ik moet doen en mijn zelfbeschadeging wordt steeds erger. 

bedankt als je dit helemaal hebt door gelezen. 

8 reacties

Reef
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 11, 2026

Hey, wat rot! Ten eerste geeft die jongen helemaal GEEN gelijk en ben je precies goed! Ik herken het fake lach en dat niemand iets merkt. Zelf heb ik dit soms ook, alleen minder heftig. Als je veel van sporten houdt probeer dan veel te hardlopen, dit is erg fijn. Daarnaast mag je die jongen gewoon aangeven bij je mentor(ik raadt aan anoniem) bijv. Via mail. Ook mag je best een keer terug klappen en er iets terug over zeggen. Heb je nog goeie vriendinnen? Zo ja probeer die veel op te zoeken 

suc6 en onthoud, je bent het waard en geef niet op

(PS als de zelfmoord gedachten te veel worden probeer 113)

Lot_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • January 11, 2026

Hoi ​@ikvoerlievermijnnaamnietin , 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Lot van De Kindertelefoon

Reef
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 13, 2026

Hey, 

hoe gaat het nu?

even checken ❤️

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 13, 2026

Hi ​@ikvoerlievermijnnaamnietin  Sanmari hier 

*knacks knuckels.*

ten eerste… (ik ga een rant over een certain kindje houden en ik doe het met vetgedrukte letters. Wil je het niet lezen sla het maar over :) 

dat kind van wat ik hier lees is gewoon zielig en een waste of space. Ik denk eerlijk dat zijn ego grooter is dan de kamer. Zijn type mensen zijn altijd het ergste soort. 

Wat goed dat je aardig blijft. Ook al verdient het kind dat niet. 

Ik wil jou vertellen dat mensen vaak niet verder kijken dan hun neus lang is. Een leraar vertelde me ooit dat kinderen in de puberteit vaak niet vederdenken dat wat er morgen gaat gebeuren en dat is dan het enige. Ze bedoelen het vast niet kwaad. Ik denk dat als ze hersenen konden lezen ze zich zeker anders zouden gedragen, maar alsnog wat rot dat je dat gevoel krijgt. 

Ik vind het ook heel dapper dat je gewoon aan het forum hebt verteld, want niemand verdient het om zich zo te voelen (behalve de guy die wiskunde bedacht heeft)

bye 

Reef
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 13, 2026

Hey,

ik ken jullie bijde niet ( ​@Sanmari en ​@ikvoerlievermijnnaamnietin) maar als ik dat zou lezen zou mij humeur heel erg verbeteren ❤️

Forum|alt.badge.img

hey ​@Reef 

wat lief dat je even komt checken of het beter gaat. Het gaat ietsjes beter en in ieder geval helpen je reacties heel erg omdat normaal niet zoveel mensen vragen hoe het met me gaat. Dus heel erg bedankt en liefs ikvoerlievermijnnaamnietin ❤️

Reef
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 14, 2026

Het,

wat naar dat mensen dit niet vragen! Ik zal er proberen voor je te zijn !🩵

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 24, 2026

Hi ​@ikvoerlievermijnnaamnietin  hoe gaat het nu?