Vraag

Omgaan met verlies en rouw

  • 28 February 2022
  • 11 reacties
  • 142 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal, een serieus onderwerp maar we maken het allemaal een keer mee. Iemand in je familie, je vriendenkring of bijvoorbeeld je buurt of vereniging overlijdt en je hebt dan veel emoties.  Hoe gaan jullie er mee om en heb je tips voor anderen ? 

Dankjewel vast voor je reacties :)

Lieve groetjes Ellen -xxx-

 


11 reacties

Als dat gebeurt

kan je altijd met een vertrouwenspersoon over praten

maak ook een herinnering tafel voor degene (een speciale plek voor hem\haar)

doe iets leuks met je vrienden of familie (om je vrolijk te maken) 

 

psss

@Ellen 

wat een goed idee

Reputatie 7
Badge +19

We hebben @MCES  Wel verloren en ik geloof @JS2006 Ook dus ik hoop wel dat ze terug komen

@MCES is al terug 

Dit is de nieuwe @MCES 

https://forum.kindertelefoon.nl/members/cr7-67929

Reputatie 7
Badge +19

Die is ook geband dus geen @MCES  Voor ons helaas:(

Reputatie 7
Badge +14

Heyy, 

Ik praat erover met mensen die ik vertrouw. Ook herinneringen opschrijven kan helpen. Mijn Opa’s zijn toen ik no er een weekje negen werd en negen was overleden. Voor hen hebben we een hoekje op de tafel gemaakt met een foto en een kaarsje. Ook heb ik van mijn ene opa een foto met zijn ketting en een steentje op mijn kast staan. Hetzelfde met dieren.

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +14

Hey @CR7

We dachten dat je ook “overleden” was  :(.Gelukkig ben je er weer :). Zou je ons uit willen leggen wat er gebeurt is? Is misschien wel handig om daar dan  een aparte topic over te maken anders wordt het een beetje of-topic… ;) En krijgen we weer moderatoren op onze kop. :( 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +4

Ik berg het op en blijf er mee lopen, me kut voelen tot ik genoeg energie heb om het bij me te blijven dragen. Maakt de dieptes dieper, maar ik vergeet niemand. Dit gaat dan over mn opa die 2 jaar geleden is overleden aan kanker terwijl hij zijn laatste dagen in onze woonkamer bracht, een pleegbroertje die toen ik 4 was kwam en toen ik 7 was weg moest en dan nog een hele zooi vrienden waar ik geen contact mee heb. 
Tip: doe het niet zoals ik, het werkt nml voor geen meter, weet alleen niet beter

Reputatie 5
Badge +1

We hebben @MCES  Wel verloren en ik geloof @JS2006 Ook dus ik hoop wel dat ze terug komen

Ik ben er nog, maar 1 waarschuwing gekregen, om op dit topic te blijven. Ik heb 3 jaar geleden mijn opa verloren en heb tot de dag van vandaag er last van. Hoe ik ermee omga is een foto van hem naast mijn bed te hebben en voor het slapen gaan soms even vertellen hoe je dag was en grapjes maken, probeer aan de mooie dingen te denken en huilen is zeker niet erg. De persoon die je bent verloren zit in je hart en kijkt altijd naar je, als je nog extra hulp van mij nodig heb, stuur een berichtje

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik heb ook wat foto's ( ook van een overgrootvader) en een doosje met spulletjes, en we hebben een sjaal bewaard bijvoorbeeld.  En van een oom een mooie fiets die we heel goed onderhouden en zomers mee fietsen.  En soms denk ik aan mensen en dan huil ik even en dat lucht zeker op :)

Grtz liefs Julian X

Reputatie 1
Badge

Hoi

Ik Ben me OMA end me buurman die voelde als me derde opa verloren ik moest aan her begin veel huilen end kon er gelukig over praten met me moeder soms most ik noch huilen maar ikprobeer her vooral the acsepteren 

Groetjes.....

Je moet het accepteren 

Want je kon het ook niks aan doen

 

Zelle

Reageer