omgaan met de dood

  • 6 February 2022
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Mijn opa is gister overleden na 5 jaar aan kanker…

En ik weet niet hoe ik ermee moet omgaan heb ook dan vooral snachts van die breakdowns... En wil gewoon dat die nog leeft zonder die ellende maar ja dat kan eenmaal niet meer 😢

 

Ik kan hem ook wel vaag herinneren van alles wat ik mee heb gemaakt want door die laatste 5 jaar is mijn hele gedachten over hem alleen maar allende.. en daar neem ik mij kwalijk voor…

 

Stress daardoor er ook erg van en zit niet echt te wachten op school dat ik dan emotioneel wordt want wat zullen ze wel niet denken…

 

Wat een kut leven weer een mooi begin van het jaar… na mijn verjaardag is er alleen maar ellende gekomen en ik weet eigenlijk ook niet of ik nog veel meer aan kan.. was ook wel vaak depressief vroeger wat ik ook nooit heb verteld ik doe dan altijd proberen om het weg te duwen en dan snachts maar emotioneel worden…

En dat probeer ik nu ook wat te doen en dan kijk ik naar voren zonder op te letten en vraagt mijn moeder wat is er en dan zeg ik niks…

 

Het klinkt allemaal stom en ik moet er mij overheen zetten maar dat is nooit mijn sterkste punt geweest :(

 

En volgens mij mag niemand mij omdat ik altijd wel wat anders was enzo

 

Het is het gevoel of jongens geen emotie kunnen delen zonder raar naar worden opgekeken 

 


2 reacties

Hoi Superblade240,

Wat naar dat dit is gebeurd! Echt superveel sterkte!

Heb je iets dat van hem is geweest? Misschien kan je dat bijvoorbeeld op je kamer neerleggen en als je emotioneel word, kan je daar naar kijken of iets in die richting.

ik hoop dat het je lukt om je eroverheen te zetten! Ik weet dat het moeilijk is maar het gaat je lukken!

Sterkte!

Ikke13

Haii

Spreek daar eens over met je ouders. Heel vaak hebben mensen een eigen manier om verdriet te verwerken, ik denk dat je nu vooral die manier voor jezelf moet vinden. Bij sommige mensen is dat iets tekenen/ schilderen. Anderen schrijven een brief voor die persoon, die je dan bij je houdt. Je kunt ook gewoon in een boekje voor jezelf schrijven wat je voelt. 

Het is oké om hem te missen hoor, dat is doodnormaal. Je moet verdriet hebben als zoiets gebeurd, je hoeft je daar niet voor te schamen ofzo. Je zou moeten een manier vinden om dat verdriet te verwerken, dan komt alles wel goed!

Succes, you got this!

Reageer