oma overleden

  • 22 February 2024
  • 7 reacties
  • 90 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi,

Mijn oma is ongeveer drie weken geleden overleden aan een kort (heel kort) ziekenhuis bed. Ze was uitgedroogd maar dat doet er veder niet toe. Ik heb het nu de laatste tijd heel erg lastig en weet niet zo goed hoe ik met mijn verdriet om moet gaan. Het gaat in flows dus de ene keer voel ik me happy en kan ik over leuke dingen praten van haar de andere keer ben ik alleen maar aan het huilen.

hoe zou ik hier mee om kunnen gaan?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey, Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je oma. Heel begrijpelijk dat je ermee zit en verdrietig bent.  Veel sterkte ermee en ik hoop dat ik je een beetje help met deze links: 

https://nl.wikihow.com/Omgaan-met-het-overlijden-van-je-grootmoeder

 

https://rouwbehandeling.nl/nieuws/rouwen-hoe-tips-rouwverwerking

Liefs, Tover xxx

Reputatie 4
Badge

Gecondoleerd, als eerste moet je weten: het is oké om te huilen door je emoties toe te staan zo verwerk je het beter dus houd dat vooral niet tegen 

Zorg dat je er met vrienden/familie over praat, bedenk voor welke momenten je dankbaar bent en schrijf deze eventueel op in een boekje als je nog foto’s hebt kan je die ook toevoegen.

Het verwerken neemt tijd maar ik weet zeker dat je je snel weer goed voelt! ❤️

Reputatie 2
Badge

Hi Gecondoleerd met je oma ❤️

Ik heb zelf nooit meegemaakt dat er iemand is overleden dus ik zal me best doen om tips te bedenken😊. 

Tip1: je hoeft je niet te schamen voor je emoties (heb ik altijd)

Tip 2: Zoek afleiding

Tip 3: vraag hulp of praat er over

Tip4: in contact houden met je omgeving

Tip5: geef jezelf de tijd iedereen heeft dat denk ik wel en over een tijdje gaat het vast weer beter!

Byee hopelijk heb je wat aan de tips!

Liefs Konijntje

Reputatie 4
Badge +3

Wat verdrietig. Je moet er over praten met een vriend of vriendin. Of met je ouders natuurlijk. Maar het kan ook zijn dat die erg verdrietig zijn.

Als ik verdrietig ben probeer ik aan leuke dingen te denken of zoek een vrindin op.

Sterkte en liefs Fleur

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Nana,

Ten eerste, echt veel sterkte met het overlijden met je oma.

Het is heel normaal dat je heel verdrietig en emotioneel bent, probeer er met vrienden en andere familie over te praten. Probeer aan de leuke momenten te denken. Verder zijn de tips van de anderen ook goed.

Veel sterkte!

Liefs, Monkeyboy08 

Reputatie 7
Badge +17

Gecondoleerd. Ik sluit me aan bij de tips die al gegeven zijn. Het komt echt goed.

Gecondoleerd🫶🏻

Je kan met mensen praten afleiding zoeken en schaam je niet je kan het

🫶🏻

Reageer