oma overleden

  • 27 January 2021
  • 5 reacties
  • 131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Goedenavond allen,

 

mijn oma heeft  maandag 25 januari 2021 haar rust gevonden. Ik als kleinkind kreeg dit te horen via mijn moeder die gebeld was door opa. Ik kwam net terug van mijn werk en deed de deur open en ineens kreeg ik een telefoontje van mijn moeder. Ik nam op en hoorde haar gillen, huilen met het bericht: “ oma is overleden”, 

ik kon het op dat moment nog niet beseffen dus ben direct met de auto naar mijn oma en opa hun huis gereden en ja hoor daar lag ze op bed, de ambulance broeders waren al weg en ze lag er heel rustig en vredig bij. 
 

mijn oma was niet de fitste en de gezondste meer en zelf had ze er ook geen zin meer in. Maar vond dit zielig voor opa om hem achter te laten. Toch heeft ze een pijnloze dood gehad namelijk een hartstilstand thuis in haar vertrouwde omgeving. 
niemand heeft afscheid kunnen nemen omdat ze in een keer weg was. Zelfs opa had geen afscheid kunnen nemen. 
 

mijn oma kennende wou ze dit omdat mijn oma niet van afscheid hield. 
zoals ik al zei ben ik bot en emotieloos in het bijzijn van anderen. 
 

ik moest me sterk houden voor opa en mijn moeder en de rest van de familie om hun te troosten en voor ze te zorgen.

 

alleen geloof ik niet dat dit niet goed is wat ik doe. Defensie heeft mij zo gemaakt naar mijn mening en kan ik gewoon veel minder emotie tonen en ben ik heel nuchter geworden. 
dat houdt niet weg dat ik medeleven heb en het verschrikkelijk vindt! 
wou gewoon even dit verhaal kwijt 

als er vragen zijn stel ze gerust


5 reacties

Reputatie 4
Badge +3

gecondoleerd,

mijn oma is pas ook overleden dus ik weet hoe het voelt, ik vindt persoonlijk dat je je niet sterk hoeft te houden en gewoon al je emotie eruit mag gooien. Dat kan erg opluchten en gewoon fijn zijn. Ik snap het als je dat soms moeilijk vindt maar het is juist goed om af en toe gewoon ook te praten over wat je voelt.

groetjes sillie78:black_heart::black_heart::black_heart:

gecondoleerd,

mijn oma is pas ook overleden dus ik weet hoe het voelt, ik vindt persoonlijk dat je je niet sterk hoeft te houden en gewoon al je emotie eruit mag gooien. Dat kan erg opluchten en gewoon fijn zijn. Ik snap het als je dat soms moeilijk vindt maar het is juist goed om af en toe gewoon ook te praten over wat je voelt.

groetjes sillie78:black_heart::black_heart::black_heart:

Dankjewel! 
 

ja is het ook alleen is het best lastig 😅

Reputatie 4
Badge +3

gecondoleerd,

mijn oma is pas ook overleden dus ik weet hoe het voelt, ik vindt persoonlijk dat je je niet sterk hoeft te houden en gewoon al je emotie eruit mag gooien. Dat kan erg opluchten en gewoon fijn zijn. Ik snap het als je dat soms moeilijk vindt maar het is juist goed om af en toe gewoon ook te praten over wat je voelt.

groetjes sillie78:black_heart::black_heart::black_heart:

Dankjewel! 
 

ja is het ook alleen is het best lastig 😅

ja snap ik. vooral jongens vinden dit vaak moeilijk en ik snap het als je het raar vindt om met je vrienden over te praten, misschien dat het wel kan met familie ofzo. al is het wel erg lastig. veel sterkte

gecondoleerd,

mijn oma is pas ook overleden dus ik weet hoe het voelt, ik vindt persoonlijk dat je je niet sterk hoeft te houden en gewoon al je emotie eruit mag gooien. Dat kan erg opluchten en gewoon fijn zijn. Ik snap het als je dat soms moeilijk vindt maar het is juist goed om af en toe gewoon ook te praten over wat je voelt.

groetjes sillie78:black_heart::black_heart::black_heart:

Dankjewel! 
 

ja is het ook alleen is het best lastig 😅

ja snap ik. vooral jongens vinden dit vaak moeilijk en ik snap het als je het raar vindt om met je vrienden over te praten, misschien dat het wel kan met familie ofzo. al is het wel erg lastig. veel sterkte

Dankjewel ik ga het mee nemen😇

Reputatie 5
Badge +1

Wat doe je binnen Defensie?

sorry beetje laat…..

Reageer