Skip to main content
Vraag

Oma kan niet meer beter worden

• June 4, 2025
  • 6 reacties
  • 66 Bekeken

Heey allemaal,
Mijn oma heeft leverkanker en kan niet meer beter worden, ik merk dat ik het er best wel lastig mee heb. Ze ligt ook nu in het ziekenhuis voor een behandeling, maar ze blijft zeggen dat het goed gaat hebben jullie tips?

XX

Girl 201

6 reacties

• June 4, 2025

Hooi ​@Girl201 

Wat kut dat je oma lever kanker heeft. 

Ik denk dat jou oma jou op je gemak wilt stellen. 

Ik weet niet hoelang je oma nog heeft, maar geniet van de tijd die je nog met haar hebt. 

En accepteer (is moeilijk) dat ze er over ..... niet meer zal zijn en dat je goede herinneringen hebt aan je oma. 

Veel sterkte met je oma en met jou 😉

Groetjes badeend 

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 5, 2025

Hey Girl201 💛

Wat verdrietig om te horen dat je oma zo ziek is… en wat goed dat je het hier deelt. Het is heel normaal dat je het daar moeilijk mee hebt – iemand van wie je houdt, die ernstig ziek is, dat raakt je diep. Zeker als ze in het ziekenhuis ligt en je weet dat ze niet meer beter kan worden. Dat is niet zomaar iets.

Soms zeggen mensen die ziek zijn, zoals je oma, dat het “goed gaat” omdat ze anderen niet willen belasten of bezorgd maken. Misschien probeert ze jou een beetje te beschermen. Maar dat maakt het voor jou misschien juist extra verwarrend en moeilijk, want jij voelt van alles, terwijl zij doet alsof het wel meevalt.

Een paar tips die misschien helpen:

• Praat erover met iemand die je vertrouwt – een ouder, vriend(in), mentor, of zelfs een vertrouwenspersoon op school. Je hoeft hier niet alleen in te staan.

• Schrijf of maak iets voor je oma – een briefje, een tekening, iets wat laat zien dat je aan haar denkt. Dat helpt jou ook om je gevoel kwijt te kunnen.

• Wees lief voor jezelf – het is oké als je moet huilen, boos bent of je machteloos voelt. Dat hoort er allemaal bij.

• Stel vragen als je daar behoefte aan hebt – aan je ouders, de dokters (via hen), of zelfs aan je oma, als je voelt dat je dat kunt. Soms geeft dat wat rust.

Je hoeft niet alles sterk te houden of alles te begrijpen. Verdriet en liefde gaan vaak samen – en dat voel jij nu ook. Je mag er zijn, met alles wat je voelt.

Liefs,
Ben 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • June 9, 2025

Nee weinig tips 

Maar eerst heel veel sterkte .

Maar ik denk dat je oma je niet veel.pijn wil doen door dit te zeggen 

Dus geniet van je oma zo lang ze er nog is het kan met die kloten ziekte snel over zijn

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 11, 2025

Hi ​@Girl201 

Ik heb niet veel tips maar je hebt er al veel hier boven

Ik wil vooral zeggen dat het vreselijk is dat je oma kanker heeft, zorg voor haar

-Koetje.123-

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • June 11, 2025

Heyy,

Ik ben het eens met de tips van de anderen. Heel veel sterkte komende tijd en geniet nog van de tijd samen met je oma. En weet je dat je hier altijd welkom bent als je je verhaal kwijt wilt❤️

Liefs, ItsJustMe

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • June 11, 2025

Hey, heel veel sterkte en ik hoop echt dat de tips je helpen! Ik hoop dat jij en je familie elkaar alle liefde geven en dat je steun hebt van elkaar. 😘

Liefs, Tover xxx