oma gaat overlijden en kan niet normaal denken

  • 20 April 2023
  • 4 reacties
  • 83 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Weet de weg
  • 14 reacties

Hey Ik ben jax en ik ben 13 jaar oud.

Ik vertel even wat over mijn leven zodat jullie het allemaal begrijpen. Ik ben dus 13 jaar en heb 1 broer die autistisch is. Verder woon ik met mijn ouder, hond ,cavia, konijn. 

 

Oké het begon allemaal toen ik nog in groep 8 zat. Ik was poepnerveeus voor de musical, het kamp en het afscheid. Maar tijdens het oefenen voor de musical van groep 8 ging het mis. Mijn oma werd opeens nog zieker door haar ziekte parkason. Ik kon me dus niet meer goed concentreren op de musical en het kamp. Ik had daardoor ook een hele moeilijke zomervakantie. Maar toen de vakantie voorbij was moest ik naar het middelbaar. Ik maakte niet meteen vrienden omdat ik super verlegen was. Na 2 dagen had ik eindelijk vrienden en ging het ook wat makkelijker. Maar ik had het alsnog super moeilijk met mijn oma. Nu is het dus zo dat mijn oma wil stoppen met leven. Wat ik opzich snap want ze kan niet meer eten of drinken ( krijgt ze allemaal door  een infus). Kan niet praten. En kan nauwelijks ademhalen. Ze ligt daarom ook aan de zuurstof. Verder kan ze ook niet lopen enc. Maar omdat mijn oma dus minder goed kan ademen krijgt ze het vaak benauwd. En ik denk dat ze dus bang is om te stikken. Dus vandaar dat ik haar beslissing snap. Maar mijn probleem is dat ik dit heel moeilijk kan verwerken. Soms heb ik het gevoel om weleens mezelf pijn te doen of zelfmoord. Gelukkig let mijn broer een beetje op me. Zodat ik mezelf niet verwond wat ik al vaak genoeg gedaan heb. Ook komt dit doordat ik gay ben. Ik ben namelijk een meisje maar voel me een jongen en heb een crush op een meisje. Maar mijn ouders vinden dat zo raar dat ze gewoon zeggen dat ik normaal moet doen of dat ik anders een psycholoog krijg! Dit is de reden dus voor mijn zelfmoord.

Heeft iemand hiervoor tips?????

Groetjes jax


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hey jax,

Ten eerste echt heel vervelend dat dit je over komt.

Het komt goed het is beter voor oma oke? Oma heeft heel veel pijn en zal over je waken. Maak je geen zorgen!

en dat met je ouders is echt vervelend en weet je wat het is. Als ze je niet accepteren moeten ze dat lekker doen zolang jij jezelf blijft is het goed.  Echt complimenten naar je broer dat ie zo goed op je let en let jij ook op jezelf jax?

ik weet dat je dat wel kan, jij bent een sterke jongen en dat weet jij diep van binnen ook wel

aan het einde komt het goed<3

Reputatie 3
Badge +1

Hey Jax,

 

Wat vervelend! Het is beter voor je Oma. Ze zal het beter hebben en zal over je waken. Maak je maar geen zorgen.

 

Je moet jezelf zijn. Denk niet aan wat anderen denken, maar denk vooral wat jij wilt!

 

Let op jezelf!

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +17

Voor je oma zal het idd beter zijn. Ze heeft dan geen pijn meer. Probeer nu zo goed mogelijk afscheid van haar te nemen. En praat veel over haar met anderen als ze er straks niet meer is. Dat help echt met verwerken. Stop je verdriet ook niet weg.

Trek je verder niet te veel aan van wat anderen denken (i know, makkelijker gezegd dan gedaan)

Je hebt van niemand toestemming nodig om te zijn wie je bent. Ook niet van je ouders.

Als je zelfmoord gedachten hebt kun je 24/7 bellen of chatten met www.113.nl  0800-0113

Heel veel sterkte

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Jax 

We lezen in je topic dat je in een lastige situatie zit. Wat heb je al mooie reacties ontvangen en ook wij van De Kindertelefoon zijn er voor je! Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning inderdaad contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl

Veel sterkte.

Liefs,

Roos van De Kindertelefoon

Reageer