Obsessie en depressie

  • 30 August 2018
  • 7 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik heb gevoelens waar ik mij heel erg voor schaam en het voelt soms alsof ik gewoon gek wordt. Ik denk ook dat dit voor andere een lastige is om op te reageren..

Ik ben 2 jaar lang gepest en misbruikt op mijn middelbare school ( is nu alweer 3 jaar geleden) Inmiddels doe ik een opleiding heb een vriend al 2 jaar en veel vriendinnen. Ik voelde mij ook weer gewoon goed toen ik van de school af ging. Sinds 6 maanden voel ik mij anders. Ik ben heel somber en denk er veel aan terug. Ik zie flashbacks en heb veel angsten om mensen om mij heen te verliezen. Nu heb ik hulp voor mijn depressie. Alleen ergens waar ik heel erg mee zit en ook daar niet kwijt durf is dat ik het gevoel heb dat ik geobsedeerd word door mijn vriend.

Ik heb het gevoel alsof hij het enige is wat mij minder somber maakt en wil hem ook het liefst niet laten merken hoe ik mij voel zodat ik het leuk heb met hem. Nu merk ik dat ik de laatste maanden verdrietig word als die naar vrienden gaat en veel angst heb. Ik volg zn locatie op snap en kijk of die mij negeert... Ik word verdrietig angstig en soms zelfs boos als die op zaterdagavond niet met mij wil zijn maar met vrienden. Ik denk vaak dat dat de angst is om alleen te zijn en/of dat hij het leuker heeft met hen dan met een depressief persoon zoals ik. Ik probeer vaak te zorgen dat die de zaterdag met mij al gepland heeft.
Voordat ik mij zo depressief voelde controleerde ik hem nooit of interesseerde het mij niet als die met vrienden ging vond ik alleen maar leuk...
Ik denk telkens word ik gek ofzo draai ik door..?
Ik voel mij alles behalve normaal.....
Herkennen mensen dit? Is dit raar of wat moet ik ermee ?

7 reacties

Hey

Wat naar dat je twee jaar lang misbruikt en gepest bent. Ik kan me voorstellen dat je hieraan terugdenkt. Je hebt je een tijd goed gevoeld, maar sinds zes maanden gaat het slechter.

Je hebt hulp voor je depressie. Bespreek je met je hulpverlener waar je allemaal mee zit? Voel je je goed bij je hulpverlener, en durf je er veel aan toe te vertrouwen?

Je hebt het gevoel dat je geobsedeerd bent door je vriend. Dat is inderdaad niet fijn. Het lijkt me stresserend om telkens bezig te zijn met waar hij zit, en wat hij aan het doen is. Ik vermoed dat jij ook wel inziet dat je vriend het recht heeft om met andere mensen om te gaan dan met jou. Hem te hard bij jou willen houden, kan een negatief effect hebben op jullie relatie.

Kan je goed praten met je vriend? Het lijkt me nuttig om eerlijk te vertellen wat er aan de hand is, en waar je mee zit. Je vriend zou dan meer begrip voor je kunnen opbrengen.

Bespreek je deze gevoelens in verband met je vriend met je hulpverlener? Die kan je vast advies geven.

Groetjes
Kenshin
"Kan je goed praten met je vriend? Het lijkt me nuttig om eerlijk te vertellen wat er aan de hand is, en waar je mee zit. Je vriend zou dan meer begrip voor je kunnen opbrengen."

Ik denk dat als ik dit doe.. hij bij me weggaat. Hij wil graag vrijheid en vind het al heel moeilijk om met mijn depressie om te gaan dus dit durf ik niet en wil ik ook niet. Denk dat ik hem dan nog sneller wegduw.
Met mijn hulpverlener kan ik heel goed praten en tot nu toe alles kwijt. Dit heb ik nog niet verteld ik ben bang dat ze het raar vind....
Je bent bang dat hij bij je weggaat als je dit aan hem toevertrouwt. Hoe ik het zie, wil je hem wel vrijheid geven, maar is het moeilijk voor jou. Het is jouw keuze of en wat je hem vertelt.

Hoewel ik het me kan voorstellen, hoef je helemaal niet bang te zijn dat je hulpverlener je raar vindt. Hulpverleners zijn opgeleid om te luisteren. Ik vind waar je mee zit ook niet raar. Je lijkt een drang te hebben tot controle, over iemand die je graag ziet. Dat vind ik best begrijpelijk.

Zie je het zitten om dit te bespreken met je hulpverlener?
Je bent bang dat hij bij je weggaat als je dit aan hem toevertrouwt. Hoe ik het zie, wil je hem wel vrijheid geven, maar is het moeilijk voor jou. Het is jouw keuze of en wat je hem vertelt.

Hoewel ik het me kan voorstellen, hoef je helemaal niet bang te zijn dat je hulpverlener je raar vindt. Hulpverleners zijn opgeleid om te luisteren. Ik vind waar je mee zit ook niet raar. Je lijkt een drang te hebben tot controle, over iemand die je graag ziet. Dat vind ik best begrijpelijk.

Zie je het zitten om dit te bespreken met je hulpverlener?


Ja opzich zie ik dit wel zitten. Heb het net ook met mijn moeder besproken die zei ook dat doordat ik mij slecht voel ik graag de veilige omgeving opzoek en mij daar beter voel. Mijn vriend heeft ook zijn eigen leven dus kan niet 247 voor mij klaarstaan. Ik ga hard aan mij zelf werken dan moet dit verminderen. Heel erg bedankt voor je reactie heeft mij zeker geholpen en ga het er met mijn psycholoog over hebben.
Goed dat je dit met je moeder bespreekt. Je lijkt me een moedig iemand die doorzet, dus dat komt vast goed. Goed dat je van plan bent dit met je psycholoog te bespreken.
Goed dat je dit met je moeder bespreekt. Je lijkt me een moedig iemand die doorzet, dus dat komt vast goed. Goed dat je van plan bent dit met je psycholoog te bespreken.

Ik vind je reactie heel erg lief. Helpt zeker als je je onzeker voelt over of iets normaal is. Je klinkt heel begripvol en oordeelt ook niet 🙂 Dankjewel
Lief dat je dat zegt. Dat is heel fijn om te horen.
Graag gedaan 🙂

Reageer